Friday, 31 July 2015

A Story with Moral Values from a Man

It was 6.30am in the morning.

I was yapping like orang gila. 
And you think Yaya ambik pot ke? Takde nyeeeee.

Angry at Yaya because he had lost his wallet (rm3.50 inside, sikit je la tapi nak ajar responsibility khenn, eh duit byk ni buleh beli eskrem magnum kotttt) as well his water bottle.

Then his daddy came down.

He said, Yaya, let say you are grown up and become Batman. Rania (the girl he likes) suddenly is in danger, then you want to save her, but you lost your car key, so how?

Yaya said, no la Daddy, the car key is always attached to the batman suit.

Daddy said, but the thing is you forgot to put on your suit, so how? That is why you have to be responsible of things that you own.

Gituueww kau jah, nak bagi moral values kena ada superheroes gak.

Mak kau bagi moral values dgn libasan rotan jerrr

3 comments:

Mak Piah said...

Garangnya mak yaya nih. Men libassa jer.

Mak Piah said...

Garangnya mak yaya nih. Men libassa jer.

Joyah Kebaya Ketat said...

hoooooo.... <---mengeluh ni..tatau nak taip macam mana bunyi nya



aku punya anak dulu punya la careless, bagi raba, raba ilang, bagi pensel, pensel ilang...bagi henpun, henpun ilang...dua kali pulak tu (utk sekolah ugama dan rumah pengasuh..murs murs je.)
aku punya hamuk macam nak hantuk kepala kat dinding...

tapi ada satu masa, laki aku hilangkan notebook dan henpun mahal..bila aku marah, laki aku ckp, "dah nak hilang, nak buat macam mana?"
bila aku nak marah skit, laki aku letak jari dia kat bibir, dia kata, kalau marah macam tak redho dengan kejadian dan percaturan Allah..

jadi apa apa skang ni anak aku ilangkan, aku terhilangkan, atau aku terguna duit bayo astro, bil air api, aku ckp semua hilang..
so jgn marah..kalau marah macam tak redho dengan percaturan tuhan..

sekian!

nak main reverse saikologi ngan aku..dia tatau aku lagi gile dari dia..hahahahaha

Related Posts with Thumbnails