Thursday, 19 March 2015

Adab ber-email

Rasanya macam semua orang dalam dunia yang pandai membaca dan menulis, macam semua pun ada email kan? Eh, lantaklah password utk email tak ingat, yang penting password Facebook tak dilupa, hoiii mana buleh lupa password Facebook ok, tu kan sumber gossips abadi, wakaka!


Tapi tu la kan, selama ni saya cukup menyampah dengan orang yg suka Reply-to-All. Kejadahnya kan, apa yg ko nak sampaikan utk that certain people, ko email je la dia. Takyah la membuat aku teruja ketika membuka email ok. Ni kadang2, nak bergurau dengan certain people pun reply to all, aku karate kempiter ko kanggg!


Tapi semenjak terpaksa memegang jawatan management yg di tahap sendu ini, baru saya perasan, bila org email that person yg bertanggungjawab, and org tu tanya pasal something or bagi opinion yg kita taktau nak jawab mcmana, kita tetap kena reply email itu dan ckp kita akan usaha cari jawapannya. Org yg menerima email tu confirm appreciate lah usaha kita tu, tapi jgn plak ko buat bodow je khennn, carik la solutions and update lah org yg berkenaan ASAP.



Sebenarnya saya tgh bengang yg saya email a gov agency and diorg tak reply langsung, and it is about money, so extra hangen lah diriku ini! 

Okbye, nak tdo, harap jgn mimpi hantu mcm semlm, eeeee.

Photobucket

4 comments:

Joyah Kebaya Ketat said...

aku marah kalu komen aku ni takde orang reply..

ktxbai.


hahahhahahaha

DeLancrettLurpak said...

Dear Joyah Kebaya Ketat ,

Kureeeengggg Asssammm!!!
Hahahahahaha

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

tiga lalat said...

Salam .Hee bengang kan kalo org tak jwp emel kita ;p

Related Posts with Thumbnails