Thursday, 29 January 2015

Kutu Beras

Saya ada soalan



Acaner kutu beras boleh tetiba ada dlm bekas beras kita? Padahal mmg rumah kita takde kutu beras selama ini.




Buat masa sekarang, kiteorg letak dlm fridge, a month ago kutu beras feeling rumah ni rumah dia, lepak dpn tv, atas carpet pun ada kutu beras, pelikkk okehhhh.



Lepas kite buang semua beras dan beras baru letak dlm fridge, kutu beras pun makin pupus, syukur ok!

3 comments:

Lizzie Yasmin said...

Beras rumah saya pun tak tahan, geram je, bila beras baru beli dah berkerumun kutu beras. Last2 letak cili kering ikut petua lama. Tapi bekas kene betul2 kering lar, siap jemur kat panas dulu bagi terasa berbahang..

abdooss said...

Oooooo.... maknanya, kutu beras datang dari beras lama lah ye?
Sebab beras baru takde kutu beras pun... kui kui kui... :)

monstorious wife said...

kelasss kutu beras rumah kau. Boleh bersiar2 dalam rumah gituuu

Related Posts with Thumbnails