Monday, 24 February 2014

Kanak - Kanak Pintar katanyaaaaa..


Dah menjadi lumrah la kot semenjak ada donia internet ni khenn, update pasal anak dah pandai buat mcm2 kann, keterujaan sebagai seorang parent tu mmg tak dpt dihalang, saya pun mcm tu jugak, anak saya dikatakan mcm anak jepun masa dia setahun lebih pun saya teruja, sebab mak pak nya adalah jauh japan dari jawa okehhhh, celah mana kau kata jepun tu aku pun taktau.

Kengkadang tu rasa macam nak cakap je kann, "hoii kamu, meh sini tgk anak saya ni haaa, umur 2 tahun dah boleh baca sifir satu, kamu hadooo?
Gituewww.
Mak pak pun sibuk la, kot anak dia extra sikit, lalu lah cop genius. 
Pastu mulalah coba mengenal pasti ciri-ciri kanak-kanak pintar
Dahla sumber dari Facebook pulak tu, terus percaya wa cakap lu.
Apa2 je la yg ada sumber, sohih tak sohih, belakang kire uols.



Persoalannya: Kalau anak korang tak de ciri-ciri kanak-kanak pintar, korang frust menonggeng kah?
Adakah kamu terus blame genetik laki/bini kamu? Kehkehkeh..
Atau kamu terus hantar gi kelas tuition sejak dari umur 2 tahun (over kau nox!)
Atau kamu dah siap-siap pikio "takyah aa antar budak ni gi tuition masuk unibersiti, membazir duit aku jeww, baik beli Michael Kors, ehh"



Kann?
Kadang2 kita overburden otak kita.
Apa motip aku taip entry ni pun aku kurang pasti, maafkan ibu mengandung yawww.
Photobucket

4 comments:

CikSengal said...

errrr apa jadik dengan kanak-kanak pintar yang kecoh zaman tok kaduk dulu? pintar lagi kah?

Siti Fatimah said...

Terasa siot hahaha. ok la anak aku tak brape nk pintar. aku ngaku anta anak aku tusen. ahahaha. ;p

DeLancrettLurpak said...

CikSengal,

Mungkin kanak-kanak pintar zaman kita tu masih lagi "Kita minum duluuuuu"

DeLancrettLurpak said...

Siti Fatimah,

Ko hantor Firdaus g tusyen ke Siti?

Related Posts with Thumbnails