Thursday, 7 November 2013

Eavesdropper


Saya seorang yg bertelinga lintah, heyyy, dlm telinga saya takde lintah laaa...
Memang anugerah semulajadi kot, syukur..
Bukan apa, ntah berapa skill telinga lintah saya ni berjaya digunakan utk kehidupan seharian #AyatSPM
Contohnya masa gi transit dkt Abu Dhabi dulu kan, kami stuck kat situ for more than 12 hours, sebab ada flight tu terbabas kan, pastu effect la flight kami, berkat telinga lintah, dpt la gak informasi dari orang - orang sekeliling khennn, kau nak pegi tanya dgn ground crew? Tak payah, simpan je la cita2 kau, ground crews dah kena kerumun dengan seramai2nya manusia yg amukan...

Tapi tu la kan, kalau setakat bahasa melayu, english, dpt la kot saya nak melintah-daratkan telinga saya.
Kalau semua dialect malaysia except Sabahan and bahasa kaum di Sarawak, bolehla saya dgr dan paham..
Yang bahasa/dialect yg saya tak paham ni kan, kadang2 saya berharap sgt tetiba ada subtitle keluar atas kepala orang yg tengah bercakap tu.. hihihi..


Baru lah best kann...
Teringat saya masa ke Rome, kami nak ke toilet, ada pakcik italian ni argue pasal apa ntah, ko tau la kalau italian ckp kan, tangan naik segala, macam rupa nak bergocoh jew.. Masa tu la subtitle atas kepala tu penting, leh gak saya paham apa yg jadik sebenonye khennn, ni tak tetiba je jerit "Avanti avanti", kejadahnya, bile lak nama aku Avanti, chett!!


Kalau ada kan best, baru la meriah idup acik sebagai seorang bertelinga lintah, hikhikhik
Photobucket

2 comments:

Real Life in Malaysia said...

for telinga lintah ... will never be bored alone in public :)

DeLancrettLurpak said...

Real Life in Malaysia,

Btol, kalau gadget dah abis bateri, buku dah abis baca, eavesdrop la yg paling best, hihihihi

Related Posts with Thumbnails