Friday, 25 October 2013

Usaha dan Tawakkal


Kalau tak usaha, 

tetiba nak tawakkal je 

tu namanya pemalas.

Macam kata ko nak ada rumah sendiri, 

tetiba nak tawakkal, 

kot la ada rumah dtg bergolek kan.

Kalau ko anak lot, boleh la kot, golek2 atas katil pun dpt rumah..



Kalau ko rasa ada orang tipu ko,

takkan nak tawakkal je,

usaha la jadik polis pencen, siasat betol2

lepas siasat, dan masih tak jumpe bukti ko ditipu, 

barulah tawakkal.

Kalau tak usaha, maknanya ko pasrah je la kalau orang tipu ko, 

tak ke "bijaksana" namanya tu..



Ko nak suruh mak ko yg dah warga emas pegi buat haji,

tapi ko sanggup biarkan mak ko pegi sendiri,

sebabnya ko kata tawakkal je la,

eh ko tak nak usaha ke supaya mak ko berteman..

Sakit pening mak ko tu mcmana?



Sungguh aku pelik dgn orang yg tetiba nak tawakkal je..

Usahanya ke laut...

# ostajah mode

Photobucket

1 comment:

uncle gedek said...

uncle perbaj tawakal di hospital tawakal...

Related Posts with Thumbnails