Thursday, 3 October 2013

Golongan-Pertengahan-Lah-Sangat


"Golongan pertengahan yang saya maksudkan merujuk kepada orang Melayu yang boleh miliki kereta Mercedes-Benz, ada rumah banglo, mempunyai harta yang kata orang antara RM2 juta hingga RM3 juta" - Datuk Ab. Aziz Kaprawi 

Artikel Penuh

Gituh la definisi golongan pertengahan. 
Kalau begitu saya bukanlah dlm golongan pertengahan ye uols. 
Rasanya kalau setakat staf gomen, JUSA je la kot boleh berada dlm golongan pertengahan ni.
Kalau 54 dan kebwh, sila la sedari diri ye.
Kecuali staf gomen ni ada side income lain, macam jual korset ke kannnn #TDDMKA.
So maknanya saya ni golongan semekin...
Saya bersyukur je uols, hidup dah amat-amat selesa.
Pertengahan ke tepi ke suku akhir ke, bukannya diorg tau pun kite makan apa kat rumah.
Syukurlah la nak dpt juga kita makan kepsi selalu, hihihi.


Tapi apahal pulak aku nye tax tinggi je hoiii!!!
Dah la bukan golongan pertengahan, BR1M tak dpt pun..
Ini tidak adil.
Ini semua salah Amarekaaa!!!

Photobucket

8 comments:

MokcikKentinKSKB said...

kita ni kategori golongan 'tak dpt dikenalpasti' lah kut. dh tax kena byr..duit bantuan x dapek.

bujal X said...

saya masih miskin tegar~

rehanayat said...

Assalamm.. whaa best blog to read. I'll sure follow

linda said...

Wahhh smlm sentaps sbb sy golongan fakir. Hrni Washington Post pulak.... betul ka Mim?

Amin A. R said...

Terasa begitu asnaf diri ini.....

AGAS said...

eheleh! masa zaman encik khir toyo memimpin selangor katanya sesiapa yang bergaji RM3000 ke bawah adalah miskin tegar di selangor.

kalau dah kuar artikel cam tu, di manakah kedudukan ku sekarang yang mampu tinggal di kawasan elit tapi miskin tahap keberapa tak tahu.

masa masih kerja MNC, bos I orang Astolia kata I ni, dgn gaji yg I dapat I di kategorikan sebagai middle class Y.

I pening kepala kena hujan kut hari ni

Nampak gayanya kena jual korset BUSTiful la pulak lepaih ni, kalau tidak terawang-awangan pulak tahap kemiskinan I ni

Khamsi Abdullah said...

alamak..saya pun kiranya miskin tegar kuasa namblas.

tang artikel tu...dah tahu dah. wakakaka.

Liyana Sohaime said...

adoi..klu pendapatan 3k adalah miskin tegar, saya yg berpendapatan kurang 3 suku dr itu adalah fakir miskin uols..

Related Posts with Thumbnails