Sunday, 4 August 2013

Kad Raya utk korang, hihi

Terasa pelik juga tahun ni ye korang, sbb dah lama tak sambut raya secara non-minimalist, hihi.

Tahun ni bulan Ramadhan yg agak mencabar, 18jam puasa di Hengland tahun lepas pun tak seterok mcm ni ye uols, tahun ni kau puasa, kau muntah secara membahabi buta, penat puasa pukul 3 dah bukak, buek ponek yo. Ada fetus dlm perut, mmg la kan, mcm2 cobaan.

Rumah tak kemas pun, sbb kami raya di ikan-sepat-ikan-masin, selamat-dtg-ke-daerah-jasin, wahhh gituuu. Setakat beli biskut 2 jenis, kek lapis 3 jenis. Yg ni semua angkut balik Jasin. Yg kat rumah ni nanti, pikir komdian, kosser sgt, dah la rumah mcm kapal titanic pecah, apa kheles tongkang kannnn?

Anyway, korang beli kuih raya berapa jenis? 8? Sikit nauuuuuuu....hihihi.


Hari mantai nanti masak apa korang? Jgn la pulak masak orang, mentang2 la hari mantai,😬.


Ok bye, pecah kaca pecah gelas, sudah baca harap balas, hihi.

3 comments:

blu4sky said...

salam DLL,

my 2nd pregnancy I was practically jadi penghuni tandas..nak2 during night time.. at time rasa nak jer angkut bantal tido dalam bilik air sbb dah tak larat keluar masuk toilet..

this was what I've tried.. sip some ice water..Alhamdulillah..
it helped.. kurang sket rasa mual.. just has a sip or two..bukan segelas dua tau..kang kembung perut dok minum air ais..hehehe..

anyway Selamat Hari Raya and Maaf Zahir dan Batin..

AiTotYati Mat said...

pen merah pen biru,
u marah i lap u.

hihihih.

wah pantun daerah jasin gtu.
Ai cuma buat biskut sejenis then bli 2jenis. nanti tukar2 dgn ipar duai dptla berjenis2. hihiihi

selamat hari raya dr Mim

AGAS said...

Selamat Hari Raya Dr.

Saya tak beli biskut raya. 1 rumah sepakat, jangan beli ma, nanti kita orang tengok je. Tapi beli muruku orang Melayu buat.Muruku tu 6 bungkus, sudah pasti tak cukup. hihihi.

Related Posts with Thumbnails