Thursday, 25 April 2013

Personaliti Menarik


Kalau korang tgk iklan kat TV kan, iklan untuk masuk realiti TV program tu, mesti dia kata "berperwatakan menarik" la, "berpersonaliti menarik" la.. Kalau job yg perlu attend the customer mcm flight attendants pun mesti mcm gitu jugak kan. Ye lah, org nak tgk muka yg melayan dan menghibur, mestilah cantek2 kan, kalau setakat ala-ala suam kuku je personaliti ko, baiklah ko pegang props je, hehehe.


Tapi, korang tak rasa ke  berperwatakan menarik itu adalah sgt subjective. Macam saya kata Rani Mukherjee cantek mcm saya *matilahhhh*


korang kata taklahhh, Brandy ada iras-iras saya. Tapi Brandy pun cantek gak. "Hi Brandy, the boy is mine you know", heheheheh.



Mcm tak aci pulak kan. Ko kena reject sebab tidak berperwatakan menarik, eeeee, lahanat sgt!


Masa saya join kerja permanent saya ni, takde la pulak syarat2 nye mesti berperwatakan menarik, ye lah, korang ingat saya rajin nak dress-up tetiap ari pi opis, kadang2 on bad hair day, rupa ju-on lagi cantek dari saya tawww, tapi sebab saya confident, saya belasah lah saja.


Anyway, every semester, at the end of the semester, the students akan dpt a feedback form. They need to fill   it up and I guess the admin will analyse it. In 2008, I've got a chance to have a peek at the completed feedback forms. One of the questions is "pensyarah berperwatakan menarik atau tidak". 


Keji sgt taww, ada student tulis "tidak blablabla".



Sedih tak? 



Saya tak sedih. Sebab saya adalah suka memerhati, dan saya memerhati tulisan si penulis dan saya tahu sapa si penulis dan saya kata



"ko pikir ko cantekkah?"



Hehehehe.


Photobucket

13 comments:

Noni said...

Uih,,,siap blh tau sape yg komen tu ek. Mmg sajalah carik nahas. Hehehehehe... Agaknya, kalau nak yg berperwatakan mnarik, yg dah rupa Einstein tu takleh cari makan le. Hihihihihi

Siti Fatimah said...

cantik tak cantik terlalu subjektif. lain org lain pandangan.

cantik tak cantik tak kisah.

YANG PENTING BAHAGIA!!

Aku tgk ko bahagia, that's why ko tak kisah..... Dan aku ase butet n anak ko mmg nmpk ko cantik..malah jelita lagik... Mahal tuh pandangan diorg... ehehee...

Eh aku bkn nasihat. Aku cuma nk emphasize kan yang ko adalah sgt bahagia...ehehehehe...

Tumpang hepi sama dok bc blog ko tgk ko hepi2 sokmo...ehehehe

Happy always mimah..

Love,
Siti..

POyo sangat mak nakk..ahahahahahaha

monstorious wife said...

U*M pon ada feedback form tu cuma isi online. Pastu masuk dalam KPI. Markah kurang dari 4.0 kena bambu dengan dekan lalu next sem x boleh mengajar.
Pastu student suka ugut;
'Miss jangannn..nanti saya letak markah rendah kat Miss punya penilaian..'

Ada aku kesah??

blu4sky said...

abislah sape yang tulis Dr DLL tak cantik..hehehe..
i cuma bergaya sakan ke opis bila i'm really..really stress.. giler..asal stress bkn main lagi bergaya sakan bermakeup berhigh heels bagai tapi bila tak stress..mcm you cakap lerr.. Ju-On tu lagi cantik..and pakai baju kurung dengan berkasut boots hahahaha....

linda said...

Aku rasa yg jadah nya apsal admin letak soalan mcm tu??? Ckp lah dgn lecturer presentable kw

DeLancrettLurpak said...

Noni,

nasiblah dpt lecturer obses dgn tulisan, hahahahah

DeLancrettLurpak said...

Siti Fatimah,

Heheheh..
Bebudak kan, otak masih lagi tak berkembang, hewhewhew...

DeLancrettLurpak said...

monstorious wife,

kejam nye hoiii!! kena ban dari mengajar, erk, ngeri ok! dpt student2 yg kaki ugut, abislahhh

DeLancrettLurpak said...

blu4sky,

Nasib la budak tu, budak pompuan pulak tu, dah la pulak keje saya, bila terserempak dgn dia, pandang atas bawah atas bawah, hahahahhaha

DeLancrettLurpak said...

linda,

admin yg tukang buat soklan tu patut g kelas cara2 membuat sokla, btol dak?

Miss Nangada said...

dulu penah jd speaker utk satu program ni. habis2 program tgk feedback form ada komen sebegini 'suara adalah sgt tidak sesuai jadi speaker', Apekahhhhhhh?????

Real Life in Malaysia said...

ni macam anak sekolah rendah pula ni ... saya suka subjek tu sebab cikgu cantik ... belum habis tadika kut so penilaian pun secara luaran je asal jawab ...:)

b3nz said...

hehee..1st komen. segan nk tegur sebelum ni.

my place pun sama n kitorang pun pelik kenapa ada soalan "adakah pensyarah berpengetahuan luas dalam matapelajaran yg diajar"

scale from 1 to 10. student bagi 4@5@6. yer..tetiba pensyarah lagi x berpengetahuan dari pelajar. camana?

Related Posts with Thumbnails