Friday, 23 November 2012

Pengaruh Iklan


Bukak facebook, ada org promo jualan nasik minyak and ayam masak merah dkt daerah Bristol ni. Tak kuasa lak nak ke city centre utk mengangkut makanan, kalau la ada delivery, kalau la kannnn? Perhh, menangis perut saya tgk, perut lah nangis, saya takkkk. Perut ini mungkin menangis sebab sedih tak dpt makan ataupun dia sedih jap lagi bertambah ketebalannya, ahaks!

Memula malas, tapi rasa nak makan ayam masak merah. Tengah-tengah goreng ayam (actifry dah belayar, so kena la goreng ayam secara manual, hehe),  tetiba lak terbuat nasi minyak letak kismis. Eh eh, tetiba lak terebus telur, terbuat korma telor, hehe.


Syukurrr, bak kata blogger tegar "nikmat mana nak ku dustakan", ahaks!

Kalau tanya mana sayurnya, saya jawab dlm ayam masak merah tu ada tomato pastu dlm korma telor ada kentang, pastu kismis lagi, aci kan?
Hehehe.


Ni baru pengaruh iklan makanan, Lom lagi pengaruh iklan "membesarkan apa yg patut" takpun iklan "tidak lagi sekering gurun" dkt tiang lampu, khen? *matiklahhhh*. Korang nak no tepon lettew, takyah susah telek tiang lampu dkt simpang tu, dkt majalah dah berlambak dah.


*membayangkan anak yg baru hendak membaca terbaca majalah seperti itu, apo nak jawab weyyyy*

Photobucket

10 comments:

azieazah said...

Korma telur? uihhh lama tak buat niii...

Nasi minyak memang langsung saya tak reti nak buat! Makan dekat kenduri kahwin jer lah.

shafa said...

if only i can be like u too..
boleh masak mcm2..tp tulah kl kite xcube untuk memasak tuh spi bile pn kite xkan pandai kan..
should try it next time...

Real Life in Malaysia said...

Dear DLL, assalamualaikum ...

ko ni ... tetiba ... tetiba ... tetiba ...

peh tu ... sumo ado

macam mana tu ...

macam semalam ... tetiba terasa nak google dr hamimah unimas ... belum masuk dr eh lai ... tapi banyaklah paper eh ... ko buek systems for criminal identification ke tu ... then tengok ngajar statistics lagi ... weiii boleh ajak kawan-kawan pi workshop spss kek kucing ni ... cari sebab nak get sidetrack kann ... :)

RedRose said...

kalaulah kita serajin tu dlm arena masak memasak, bahagia family kita kot. huhuhuhu T__T

DeLancrettLurpak said...

Kak Azie,

Ketahuilah bahawa inilah first time saya buat korma telor, kehkehkeh.

Nasi minyak tu saya buat secara asal boleh jer, hehehe

DeLancrettLurpak said...

Shafa,

Saya dulu pun jarang masuk ke dapur. Tapi bila dah dpt rentak tu, insya-ALLAH boleh. Kena minat dulu kot. Saya minat makan, hahaha.

DeLancrettLurpak said...

RLiM,

Oh, tu papers zaman tok kaduk. Saya mmg mengajar subject maths, belom pernah mengajar SPSS pada students lagi sebab saya nak mintak kursus SPSS dulu, UNIMAS tak nak bagi, benci!

Rasanya title Dr tu akan dlm website UNIMAS mid next year :)

DeLancrettLurpak said...

RedRose,

Skang dah bahagia dah kan family u, tapi kalau terlebih "bahagia", bdn pun naik dgn lajunya, hahaha. Trust me, hahaha.

Swift Lucy said...

Tips for taking care of dogs.

Swift Lucy said...

Tips for taking care of dogs.

Related Posts with Thumbnails