Monday, 10 September 2012

Terima Kasih Lah Mak Pon!

Makan-makan impromptu gitu. Takde la plan sampai siap bake a cake bagai. Dah nama impromptu, buat nye ala kadar je pun.  Nasib baik la sedap Mak Pon oi! 



Bukan saya yang beli ni, hari tu masa mak and mak sedara saya datang, diorg bawak paste ni. Katanya beli dkt Mydin. Biasanya saya beli mee bandung paste brand Adami atau Aji Sernan. Verdict saya ialah Mak Pon terbaek! Memang terasa keudangan kuahnya, sampai terpaksa saya telan anti-histamine, hehehe. The guests and yang pentingnya tekak T-Bag kata sedap, hehe. Next time saya akan beli paste ni lagi, hidup Mak Pon!!!


Takde cake bagai tapi nasib baik ada balance kek lapis yang kakak T-Bag hantor, bulehla saya hidangkan. Jiran bawak veggie popia segera, nyums!

Yang sebelah bekas kek lapis tu adalah kek yang saya beli dari Ikea. Bukan Daim cake tu, apa tah ke namanya, tak ingat, tapi yang pentingnya, tak berapa sedap, hahahah.

Saya dalam sindrom kemalasan tahap bangun tdo-makan-tdo-makan-tdo, hahaha. Boss pi USA for a week plus, tu pasal le malas. Apa kena - mengena Boss pi USA dengan saya malas pun saya malas nak kaji, hahahaa. Lambat lagi nak meeting gamaknye, i'm taking my own sweet time nak siapkan apa yg boss nak, sweet lah saaaaangatttt. 


Orang Malaysia/Japan/Aussie, good nite.
Saya nak pi open house sat g, bye.
Photobucket

10 comments:

sarukman said...

kak ponti?

Dr Singa said...

ha ah..

mak pon terbaik!!

m.u.l.a.n said...

awat saya tak pernah jumpa Mak Pon...!!!

itu kek Ikea... tarta mork choklad kan.. my feveret sangat2..

- GC - said...

kek lapis tu nampak so yummy..

Zulfadly said...

kebetulan, saya baru je masak mee bandung mak pon ni, x samapi 5 minit, terjumpa blog akak, haha, memang sedap! tu pon ada org kasi,hehe

DeLancrettLurpak said...

Sarukman,

P.O.N.D.A.N


Sombong,



wakakakka!

DeLancrettLurpak said...

Ibusinga,

Ibusinga pakai gak ke Makpon?
Nyums!

DeLancrettLurpak said...

Mulan,

Ntahla, tak ingat namanya. Tapi dia ada satu white layer between dia which is too sweet for me. Tu yg tak berkenan sgt tu

DeLancrettLurpak said...

GC,

mmg sgt sedap. hehehe.
yg satu tu lapis prune, satu lagi tu butter je kot..

DeLancrettLurpak said...

Zulfadly,

Kamu lama lagi ke dkt Aussie tu? Sedap kan Mak Pon paste tu, kalau kamu letak fresh udang lagi sodap! Asik2 mancing je, gi la candat sotong pulak, hehehe

Related Posts with Thumbnails