Monday, 9 July 2012

Splendid Sunday

Splendid sangat ke? Padahal duk rumah je wey. Dah tua-tua ni (umur daku sama dgn Federer uols!), duduk di rumah relax-relax adalah sgt nikmat. Masa remaja asik tawaf shopping mall je kejenye, hehe.

Anyway, dgn azam yang kuat dan jitu, saya berjaya buat nasi lemak. Dah lama saya tak masak nasi lemak sendiri, last time omak den yang masak kek rumah ni haa, hehehe.

Nasi lemak feast! Timun mmg takdo kek rumah den.
Nasi lemak yg membuatkan diriku mendapat carutan khas dari Makji dan Izuan, wakakak!

Lepas kenyang-kenyang, sidai baju kek luar rumah.  Lepas tu teringat pulak Ayu ada bagi satu pokok daun kesum and anak2nya. Anak-daun pokok kesum still dlm botol. So apa lagi, saya pun menjalankan tanggungjawab saya transfer dari botol tu pots dengan jayanya.

Ada enam pots. Sapa nak, meh dtg ambik.

Yang ni omak daun kesum, namo glemer BikKesum, dio duduk dlm rumah, special la katakan.

Lepas tu ptg tu, apo laie, kami tgk Final Men Wimbledon. Kesian tgk Murray, Federer buat dia mcm tikus aje, miawww!! Dah masuk second set, dah tau dah sapa menang, haha. Kesian la Hengland, apa pun tak buleh, Euro kalah, Wimbledon kalah, kasihannnn.

Sambil tgk final, sambil mulut mengonyel keropok.
Federer elok sehat main tennis. Kau menambahkan lelemaks, ahaks!

Dlm pada tu, sempat la jugak telek baju Pippa masa tgh match (mcmkan kau ada dkt Wimbledon lak kannn), semalam saya tgk dress yg sama pattern dkt Dorothy Perkins, The Mall, Cribbs Causeway. 
Dari segi dress pattern tu lain la, tapi kalau tak silap both adalah with swallow pattern.
Kalau dah pompuannn khenn, dari elok tgk match, jadik benda lain pulak, menelek style dressing orang, wakakaka!


Photobucket

6 comments:

Fazira said...

hahahahaha.. .
giler lahh.. 2 benda makanan itu..adalah yg fazira nak buat...
tapi tak terbuat2..
mmg anak dara pemalas kan..hihihi.

Ayu said...

Wehh kalau dekat aku nak pi amik anak kesum tu (dasar xmalu), hehehe.. Aku jeles tgk kepok ikannn!! :P

sayadankamerasaya said...

federer tak do PHD..

DeLancrettLurpak said...

Fazira,

percayalah dari semalam, itu je la yg akak masak, wakakak!

DeLancrettLurpak said...

Ayu,

Tu la, kalau duduk dekat2, dah lama aku hulurkan daun kesum and kepok ikan ittew, hehehe

DeLancrettLurpak said...

Ibusinga,

Federer banyak duit, hehehe

Related Posts with Thumbnails