Tuesday, 31 July 2012

Nafsu Dinosaur

No, saya tak pernah jumpa dinosaur. It's just a figure of speech jew lew.

Oleh kerana nafsu itu, saya turutkan jua beraksi di dapur secara single (semangat Chong Wei meresap!)tadi.

Sardin masak lemak cili api, bendi rebus, sambal telur dan ayam paprik lauk semalam.
Masyuk sungguh la sardin masak lemak cili api tuuuuuu (Tina yg bagi idea lauk ni), kuahnya pekat melekat!
Tapi kurang pedas, lenkali saya akan letak 10 biji cili api, hehehe.
Dah lama tak bertambah nasik masa makan. Hari ni kami laki bini tambah nasik, dah lama tak pekena masak lemak cili api kot.

Untuk mencuci mulut yg cerdik ini, kehkeh, saya buat bubur som som.
Buat half batter je, so dpt 3 bekas kecik mcm gitu, so 3 hari lah takyah buat dessert, T-Bag bukan layan kuih mcm gini.

T-Bag buatkan jus tembikai, dia guna tembikai + gula sikit + sparkling mineral water, hasilnya nyumss!!!


Hari ni dapur saya clear. Takda leftover, senang hatiku. Kuih lak tak yah buat esok lusa, hahaha.
Sebenarnya saya teringin nak makan bubur lambuk, tapi saya nak yang ada banyak sayur mayur tu, yg macam saya selalu makan dkt Pekan dulu, hemmmph!

Photobucket

8 comments:

T said...

Saya ada nafsu dinosour jagak. Tapi motivation of a sloth.

doc said...

awakkk....
ingatkan saya je spesis yang suka bubur som som!!!!!
*hug*

CS said...

DLL
Dengan nada semi-perasan "I taulaa you rindu kat I. Tak leh komen kat sinin tapi tetap you teringat2 kat I hinggakan larat buat bubur SOM-SOM...kaan?" :-)

Kat sini berkacang bender juga tapi bubuh dalam asam pedas ikan parang.

PUTUBAMBU said...

ni..ikan sardin basah masak lemak cili api ke..
ikan sardin tin masak lemak cili ape?

DeLancrettLurpak said...

T,

Ini namanya, kerana nafsu ku turutkan juaaa... hehehe

DeLancrettLurpak said...

Ibusinga,

Saya sukaaa.. lagi suka kalau org buatkan,hehe

xoxo

DeLancrettLurpak said...

CikSom,

Sebenarnya..


Sebenarnya..


Sebenarnya, betoi la tu.. rindu kat CikSom, hehehe..

Huwaa!! Nak gak asam pedas ikan parang, saya nakk!

DeLancrettLurpak said...

Kak Putu,

Ikan sardin tin masak lemak cili api, nyumss!!

Related Posts with Thumbnails