Thursday, 19 July 2012

Dapat Masak Macam ni...

..adalah syukur ok dlm waktu getir (akhirnya dpt guna perkataan getir, ahaks!) mcm ni.


Tarikh kejadian : 13 Mei 2012

Sambal ayam, ayam goreng pucat lesi dan sayur campur.



Tarikh kejadian : 19 Jun 2012

Seabass yang dicempak dalam oven

bersama gandingannya

udang berbantalkan pakchoy


Tarikh kejadian : 22 Jun 2012

Mussels masak apa ntah tak ingat, sotong masak kunyit dan sambal tumis ikan bilis
Malas gila, ambik gambar terus dari pinggan sendiri, hehe.

Tarikh kejadian : 17 Julai 2012

Ikan mackerel panggang atas stove, sambal kicap dengan sayur pakchoi+cendawan tumis.


Selain dari yang atas tu, mmg jarang sekali saya buat lauk banyak2. Biasanya satu lauk aje mcm ayam masak korma je ke, kambing masak hitam je ke, takpun telur goreng jewww.


Harap saya bersemangat la sikit utk berkecimpung dlm arena dapur bulan ramadhan ni, hehehe. Kalau tak, makan la nasik goreng cili api (favourite ni hoi!) setiap hari. Apa? Kuih bukak posa? Tak dengar, lalalalalalalala.

Photobucket

14 comments:

Fazira said...

kenapa sedaapppppp sangat...

huhuhu...
buat orang lapar tgh2 malam nie

Ayu said...

Hahhahahaah... Aku pun sama cringe bila terpikir pasal kuih bukak posa. Ish. Kenapa la xde pasar juadah kat sini... La ni aku tgh fasa malas masak. Liat sungguh, xtaula apa penyakit.

Masakan ko semua nampak mantap. Syabbas bette!

hOtMaMa said...

meriahhh! pg2 tengok gambo nih terus laparrr.. klu bln puasa bahaya tgk gambar makanan sedap mcm nih.. hehe

blu4sky said...

wah kemain lagi tayang masakan dia.. i dah siapkan menu untuk ramadhan ni..menu je lah masaknye tak tau lagi..hahaha....

bujal X said...

ikan seabass sedap tak?

Nor Azlina Yusof said...

Walaupun simple..tetap kelass..sebab masak dengan penuh kasih sayang.. Org yang makan akan rasa sedap sangat2..selamat berpuasa ya..rajin2 update hokeh...

CS said...

DLL
Selamat berpuasa :-)

DeLancrettLurpak said...

Fazira,

apa yg sedap Fazira, main campak aje laaa... hehehe

DeLancrettLurpak said...

Ayu,

kan? dah la kuih dkt malaysian hall tu mahal gilooo! saya nak kuih karipap sardin setiap hariiii!!!

DeLancrettLurpak said...

hotmama,

nanti masa bulan posa, masuk blog ni lepas terawih je tauuuu.. hehehe

DeLancrettLurpak said...

blu4sky,

share la menu, mana tau buleh tiru, kahkahkah, dah nama malas kan, menu pun nak tiru, heheh

DeLancrettLurpak said...

Bujal,

Seabass rasanya mcm siakap, ofcoz la sedap, hehehe

DeLancrettLurpak said...

Azlina,

Hehe, yg pentingnya makanan licin dikerjakan, baru la puas hati, hehehe

DeLancrettLurpak said...

CS,

selamat berpuasa jugak!
rajin2 lew hasil kraftangan mu didapur, hehehe

Related Posts with Thumbnails