Friday, 8 June 2012

Not Enough

Masa saya di Sekolah MARA Kuantan, dlm kelas English, saya duduk disebelah budak perempuan yg saya namakan T. Si T orangnya pendiam, mmg tak banyak mulut, as opposed to yours truly, kehkeh. At some point, dia nampak mcm sombong sikit la. Before our English lesson masa form 5 tu abis, dia pernah ckp dkt saya "Aku jealous tgk mung, ada rupo, dah la pandai, ade jawate, gewe pun ade dan mak bapak mung pun kije baguh". Masa dia ckp tu, saya terkedu juga sebab dia tak cakap saya tertarik menarik lagi da bomb, grrr!! Hahahaha, tak la wey. Saya terkedu sebab saya taktau apa nak respon. Takkan nak ckp "thanks, i mmg gorgeous. kau sapa?", mintak lempang kah?


Kalau setakat 3pointer tu Melah, budak2 MRSM Jasin gelak guling2 je, pandai konon. Fizik, kimia and bio satu pun tak dpt A2 jauh sekali A1, science stream lah sgtttt, kahkahkah! Kalau setakat harapkan subject Maths aje, buang masa! Jawate gapo dio gak, mmg la masa tu byk jua jawate dipegang, tapi semua dilantik, kau ingat aku gile kuasa? Tak kuasa, baik aku fly. Disebabkan dah bersumpah menjalankan amanat LDP, terpaksa la tak leh fly. Bila dah form 5 and dah letak jawatan, terus saya fly utk tgk wayang "Ever After", kehkehkeh.


Tang gewe tu tak leh nak katala. Walaupun gewe, alahaiii, buang masa, kahkah. Sorry Jerry. Mak abah saya keje biasa2 je, takdala kije hebak mace kije di KLCC (hebakkah kije di KLCC? ahaks!) 


Dlm pada tu saya pulak dok la berpikir, best nye jadik A. A ni kawan saya sejak form 1, satu homeroom masa di Jelebu. Anak ore kayo, pandai pulak tu (balance la results dia, tak mcm saya), BWP pulak tu, eh pendek kata semua yg dia ada, amatlah mengkagumkan pada saya. 


Kamu nampak tak pattern di sini? Kita sentiasa mcm "wahhh, dia tu bla bla, aku ni bla bla".  Tapi masa tu teenager, feelingnya lain dong. Masing2 coba nak carik identity masing2, tapi terlupa nak jadik diri sendiri, ehem. 


Sentiasa kita ni berasa tak cukup. Tak cukup berjalan ke Amsterdam bersama rombongan Cik Kiah yg ambik gambar terlompat2 persis anak dara sunti, padahalllll... Ehem.  Next trip ke US pula, ahaks.  Begitu. Sentiasa nak lagi dan lagi. Gaji berapa ribu yg cukup, hotel mana yg kita nak pegi makan, lepas bentley kereta apa yg kita nak beli, Hermes BikMama nak dibeli, lagi dan lagi.At some point, tidakkah kita terpikir "this is enough". 



Sebenarnya kita lupa satu, bersyukur dan nikmatilah selagi ia ada.



Sekian, motivasi hari Jumaat.

*practice nak jadik pakar motivasi, ehem. sila beratur belah kiri utk isi borang hadir ceramah motivasi, kahkahkah*
Photobucket

16 comments:

blu4sky said...

DLurpark,
lerr budak jelebu ker..adakah ko kenal bdk2 batch aku yg tercampak di seblk pulau itew

DeLancrettLurpak said...

blu4sky,

Pulau manakah? Sila elaborate, heheh

CS said...

DLL
Lepas isi borang boleh bawak jenjalan ke'kedai canopy hijau' along Knightsbridge ke?

blu4sky said...

DLurpark,
sekolah mara diseBalik Pulau di pulau mutiara itew

PUTUBAMBU said...

selagi bernama manusia..selagi tulah kita sentiasa alpa..

norh said...

Selagi namanya manusia, confirm tak pernah cukup kan...

Messy Mummy said...

yupe2. mulut kata cukup tapi hati duk la nak tu nak nie.. manusia manusia.. (MM la tuh) hahaha...

Ribbon Clown said...

Cik kak, sapa si A,sape? he he manusia kan tak penah puas..

Izuan Kunang-Kunang said...

Kau mengata aku ke hoi?? Hahaha.

Well, I have a list of things that I need to do before I die. Bersyukur...yes bersyukur dengan apa yang diberi. Tidak la jugak aku berjimba sampai lupa diri. Pokok pangkal, you have to know the limits.

Selagi hayat masih ada, selagi itu kakiku melangkah..bley?? Jom pi Brighton!

DeLancrettLurpak said...

CS,

Untuk u ciksom, i sanggup naik tube turun tube utk bawak u pegi kedai runcit Harrods, hehhe

DeLancrettLurpak said...

Blu4Sky,

Daku adalah kenal geng2 Balik Pulau yg asalnya dari Jolobu, namakan ajooo orang2 nye

DeLancrettLurpak said...

Kak Putu,

Kann? Tu pasal kena muhasabah setiap hari, kann?

DeLancrettLurpak said...

Norh,

The problem mostly adalah sebab peer pressure, btol dak?

DeLancrettLurpak said...

Messy Mummy,

Tgk pulak bank account yg bolehla nak isi tabungnya boleh nak dibuat berjimba, mmg sedap la kannn.. hahah

DeLancrettLurpak said...

Ribbon Clown @ Pe'jah,

Sekarang beliau sudah bergelar Captain Dr Hajah..... guess who? (Kalau tak silap Captain la, takpun lieutenant, tak sure)

DeLancrettLurpak said...

Izuan,

Tak kuasa aku nak mengata hangg!

Aku nak mengata org yg join MLM tuuuu.. sampai bila nak puas? gituu..

dah abis umrah ka weyy? Aku pun tak pernah pi Brighton, tunggu aku leh pakai bikini, baru aku nak pi, kahkahkah, sekarang lebih lemak dari bikini, so scaryyyy!!!, hahahahaha

Related Posts with Thumbnails