Thursday, 24 May 2012

The Culprit

Huiiiii, mmg le sedap makan nasik dgn benda ni weiiii. Ni cincalok cili yg kawan Brunei saya bagi, sedap gila. Tak pernah pulak makan dkt Malaysia ye dak? Ke korang pernah jumpa? Rasa tak cukup 2 sudu nasi, kita makan dgn lauk la pulak, haha. Pastu merasa kepala kau sakit. Ingatkan sebab masalah kurangnya lawatan to the loo, tapi rasanya dah makan yoghurt every day. Lepas tu perasan sakitnya dkt atas kening dan dahi sahaja. Makan ibuprofen 2 kali pun tak elok2 gak. Kali ke-3 saya makan anti-histamine sekali dgn ibuprofen, barulah lega. Saya ada resdung uols tapi mmg suke bebenor makan cencalok, budu dan seangkatan dengannya. Eh, baru saya tahu ore kelate makan budu buat cicah dgn sayur ke ikan ke, tapi saya tak, saya curah byk2 atas nasi, masyukkkkk! Pastu kalau ko tak bersin 24jam kau sakit kepala, rasakannnnnnn!

Ahhh, saya mahu lagi cincalok ni, nyumssss!


Sent from my BlackBerry smartphone from Virgin Media

13 comments:

bujal X said...

masuk dalam plastik aiskrim.masuk esbox.tu dia~~cencalok on the go~~keh keh~~

yana lyana said...

cencalok asli lagi ummmph!

NenetPenne (NP) said...

u makan budu dengan curah atas nasi?? what!!! u lagi kelantan dari orang kelantan laa

kan biasa makan sayur as ulam cecah dgn budu?

kalau makan ikan cecah budu tu mcm ni...

ikan bakar amik isi taruk dalam budu yang dah siap ada limau nipis, dan cili padi... ikan tu sort of mcm a part of condiment gituh..

u try laa...

Ribbon Clown said...

mim, kat sini pun ade jual cencalok ni.. aku beli sbb alu sorang je makan benda ni kt umah.. kalau rasa teragak nak makan senang, bukak je botol, siap hehe tapi pedas gile benda ni

liemaopurut a.k.a ana said...

kita serupaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... memang suka sangat makan cencaluk ngan budu ngahahha. biler makan nasi menambah-nambah sampai lupe diri yang tengah dayetttt.tak penah jumpe dan makan pun cencaluk jenis yang ni....mana nak carik di malaysia nih???

Mamma Olyn ♥ said...

huhu xreti mkn cencalok budu segala.. ada resdung juga, tu tkut nak try..isk

DeLancrettLurpak said...

Bujal,

Kamu nak suruh akak kamu ni tertanggal hidung?
Hehhee

DeLancrettLurpak said...

Yana Lyana,

Ni utk perantau yg sentiasa short of cili padi kira boleh laa, hehehe

DeLancrettLurpak said...

NenetPenne,

Thanks dear atas cadangan yg bakal menambahkan keresdungan ku ini..

tapi takdak stock budu weyyy, kena tunggu balik malaysia la gamaknya

DeLancrettLurpak said...

Pe'jah,

Pedas kata kauuu?! Takde effect langsung dkt lidah aku, kesian aku, hilang deria rasa dah

DeLancrettLurpak said...

Limaopurut,

kannn? mana nak dpt ek.. isk! kena pegi brunei tak pun singapore la jawabnya, hahah

DeLancrettLurpak said...

Mamma Olyn,

Kalau tak pandai, baik jgn start, bahaya kalau ketagih, hehehe

Nana said...

can buy from Singapore, very easy to get from there as I just back from Singapore and cheap some more!

Related Posts with Thumbnails