Tuesday, 3 April 2012

Projek Ikan


Semenjak saya dok sini, saya agak peghak sikit kalau jumpe fresh fish. Memula sampai sini dulu saya beli frozen fish dkt kedai cina or kedai pakistan, tapi tak sedap la. Lama2 saya dah tau pi Bull Ring wet market utk beli seabass and mackerel. So last 2 weeks, saya bawak jiran saya pi shopping ikan di Birm. Lepas beli ikan, kami pi makan dkt Tinseltown, terbaikkkk! The next day, bertempat di rumah jiran, projek ikan diteruskan. Jiran masak nasik lemak. Then kami sama2 prepare the ikans. Ada cencaru sumbat sambal kelapa, ada mackarel manis dipanggang begitu sahaja and ada steam seabass. Utk tambah sedap, kami buat kangkung belacan and sambal kicap. Perhhhh! Mmg melazatkan sebab kami makan dok bersila, puas hati. Mula2 takut gak nak makan bersila, maklumla perut doughnut with jam saya ni makin lama makin besar sbb melantak aje kejenye. Seluar size 12 boleh masuk dgn senang lenang tapi nak zip half way la pulak, sbb boroisss! Kahkahkah! Eh jap, ni entry ikan kan, bukan entry salma-hayek-to-be kan? Hehe, next week pi Birm lagi, saya nak shopping ikans lagi, nyumss! Ok nak doze off, see you later alligators!

8 comments:

somuffins said...

DLL
Dengar cerita kat Birm skrng ada artis glemer cum pengubat cara Islam kesana beri ceramah pada students. You tak pergi??

You bayar niat buat party ikan ke? ahaks.

Messy Mummy said...

Ahah.. Suka ikan jugak nieh.. boleh geng... I love love love fish cuma tak belajar habis nak siang ikan. tu yg tak masak ikan. hahaha

DeLancrettLurpak said...

CikSom,

Sapakah retis itu? Saya ni buta retis CikSom, kehkehkeh

DeLancrettLurpak said...

Messy Mummy,

I rasa kan, kalau you dok sini, confirm you bahagia, sebab kat sini depa dah siap siang ikan before jual, hehehe

somuffins said...

DLL
I baca FB Doc M suaminya Doc D. Tulah I tau tu..hehe..

*bisik*Ashraf Muslim

Nashays said...

aku bangsa derita nak g pasar so aku opt ikan milkfish tangkap kat freezer...p dasar tekak kebas, tetap sedap asalkan bukan aku yg masak...kahhhh

DeLancrettLurpak said...

CikSom,

Semenjak I deactivate FB I, banyak perkara dunia I taktau.. hehe..

Thanks for your info though :)

DeLancrettLurpak said...

Nashays,

Aku mmg tekak banyak songeh.. kalau ikutkan selalu tekak aku ni, mmg parah laa.. hehehe

Related Posts with Thumbnails