Saturday, 24 March 2012

Setelah Sekian Lama...


Selepas beberapa hari saya mcm taktau dapur saya dkt mana (read:tak kuasa nak masak), akhirnya saya masuk ke dapur. Walaupun sebenonya setiap kali saya bukak mulut utk makan, rasa nak menitik air mata (ada 4 ulcers dlm mulut start dari bahagian belakang mulut hingga ke dinding pipi kanan), saya gagah juge nak makan. So lauknya adalah sangat sempoi, ikan kembung bakar-dlm-oven, kicap+ciliapi+bawang+jus limau, sayur campur dan sweet sour chicken and pineapple. Dalam keadaan kesakitan itu, berjaya juga saya tambah nasik, sampai korek2 periuk nasi. The pain masa nak bukak mulut je unbearable, the moment makanan tu dah ada mulut, saya make sure saya kunyah sebalah kiri. Sepanjang berapa tahun saya pakai braces dulu, tak pernah saya sakit mulut mcm gini, mouth ulcers kali ni mmg mantap! Muka saya bengkak ok sebelah kanan ni, tak caya tanya T -Bag and Fazira.

Eee, rasa takut pulak mengenangkan nak breakfast esok. How to eat mehhh?! Dah la esok cita2ku nak mentinseltownkan diri ini. Adakah esok saya akan berjaya menyuap lamb chop Tinseltown ke dalam mulut? Kita tunggguuuuuu!

6 comments:

ZuNas77 said...

Kalau berani, letak garam kt tmpt ulcer tu. Pedih ya amat,tp dlm 5 min je kecut dah.Dari nak tanggung lama2 kan........sy klau letak garam, berguling2 tahan sakit.tp lepas tul.....senyum mengadap pinggan...hahahaha

Fantabulous Shopaholic said...

cuba kumur dengan listerine... biasa saya buat terus gone case ulser tu. hehehe... garam pun terbaekkkk... sakit sampai keluar air mata tapi lepas tu senyum sampai kening... :)

Messy Mummy said...

DLL,
kesiannya. Paham sgt. MM selalu kalau kena ulser mesti 3-4 biji jugak sekali. Sabar yer..

Tapi mcm cadangan yg depa bagi tu betulla... MM kalau baru2 n tgh rajin.. listerine mmg cepat ilangkan.

Tapi kalau dah membesar tu.. Sila lah gagahkan diri guna garam. kalau ngeri sgt.. kumur air garam pun kira okaylah.. InsyaAllah cepat elok..

DeLancrettLurpak said...

Kak Zunas77,

Saya dah letak garam dkt each ulcer tu, surprisingly tak sakit langsung sebab ulcer tu sendiri dah sakit gila, hahahah..

DeLancrettLurpak said...

Fantabulous Shopaholic,

Sudah dikumur, tapi takda effect, tapi hari ni dah getting better :)

DeLancrettLurpak said...

Messy Mummy,

2-3 hari ni asik le menelan paracetamol and ibuprofen, mmg tak tertahan kesakitannya.. isk!!

Related Posts with Thumbnails