Tuesday, 6 March 2012

Mad About Kambing

Ada ke orang gila tentang kambing? Orang gila ni jangan kau lawan cakap dia, sampai sudah ko kalah, cenggitu. No use mehhh. 

Last Thursday saya pegi Birm. Nasib baik saya decide to naik train at 9.30am. Biasanya saya naik yg pukul 10am. Kalau saya naik yg 10am, confirm saya punya train delayed sebab ada fatality dkt Cheltenham Spa. Sampai University, terus saya ke Aston Webb building, hantar application form for CAS number, ni hal VISA la kan. Sapa yg dok sini and request for extension of course paham dgn urusan VISA dkt sini, agak renyah sikit. Tapi gomen yg disayangi bagi 3 tahun je funding, so Home Office bagi la 3 tahun je VISA. Padahal masa mula2 jumpa supervisor, awal-awal lagi dia bagitau it takes at least 4 year to complete your PhD. Tak ke membazir buat VISA 2-3 kali. Satu VISA tu dah berapa dah costnya. Tapi dah decision our gomen cenggitu kannn? Kebanyakkan science student mmg ambik at least 4yearsto complete PhD. Nanti saya dah jadik pak menteri, saya bagi 4 tahun utk PhD in UK, cukup 4tahun, siap tak siap PhD kau mesti balik. Sapa siap PhD awal, kita bagi insentif sikit, reward la kan, tu kalau saya jadik pak menteri la *berangan*.

At 1pm, meeting dgn boss, tunjuk results2 yg mana ada tu and first time boss ulang 2-3 kali tanya bila nak siap kerja yg dia suruh, asik tanya "how far is it". Rasa di hati mmg nak ckp "far far far away", tapi sabau aje le. Then Fazira and Ayu bawak saya ke Tinseltown, Star City, saya yg request nak makan dkt Tinseltown. Ambik kau, for lunch je aku spend GBP15, ahh sukati, dah berbulan2 mengidam, lelemak la yg mengidam, takde baby pun dalam perut T________T.

Lamb chops with mashed and salad yg awesome!

Tak cukup dengan tu, saya bilas tekak ni dkt peanut butter milkshake. Memang peanut butter milkshake yg tersedap di dunia, betol, tak tipu.

Hari Ahad yang lepas saya turun ke London, sebab Isnin tu saya and adik saya ada hal dkt Hi Comm. So teka kemana kami lunch? Tinseltown lagi la wey, sebab T-Bag pulak yg teringin, kehkeh. Saya of course mmg setuju kalau org ajak makan lamb chop, gila kambing la katakan. Tak kuasa dah nak makan dkt MSD, sebab takut baju berbau lalu consular tok se sign pulak *apa kaitan entah*, kehkehkeh.

Waiter yg tak paham lidah Asian saya, orang mintak mashed kau bagi chips, ergh! Tak kuasa nak tukau, sebab saya sebat T-Bag punye mashed, hehe.

Air? Of course le peanut butter milkshake. Sedap weyyy, I guarantee you, echeh, hehehe.

Adik saya minum Black Forest Milkshake. Yaya dengki mintak sikit, kehkehkeh. Saya tak rasa pun sebab tak nak rasa Black Forest kacau kesedapan peanut butter idaman kalbu, hehe.

Ok, sekarang imagine je la saya buat sit-up lepas binge-kambing, kehkehkeh.

Photobucket

14 comments:

Daddy Ziyyad said...

sekarang pukul 12.10 am tau di malaysia..menyesal saya baca entri ni, sebab kat mana saya nak cekau kambing awal2 pagi ni!!! laparrrrr...~hahaha

azieazah said...

Kambinggggg...!

Sila bawak balik sekor!

hahahaha

DeLancrettLurpak said...

DaddyZiyyad,

Jangan buat hal di tgh malam, menangis perut kamu sebab penat dah kot exercise dkt gym, punah usaha kamu, heheheheh...

Esok make sure lunch makan kambing ye, heheheh

DeLancrettLurpak said...

Kak AzieAzah,

Akak dkt sini kambing sangat le murah, setakat nak sponsor sekor kambing tu mmg no problem, hehehe

Mamma Olyn ♥ said...

mengodaaaaanyaaa tgk black forest milkshake..huwaaa, tringat kat kek black forest costco, sodap!

DeLancrettLurpak said...

Mamma Olyn,

Saya tak pernah masuk CostCo.. sedap eh? Sapa la ada card CostCo ni buleh la pinjam, hehe

book seller said...

sis!

aduh!, saya juga gilakan si kambing bakar, si kambing kurma... :)

tapi peanut butter milkshake? bunyi saja dah gerun...mampus nak workout lepas menelannya...huhuu.. :D

ANR said...

peanut butter milkshake? ade mcm rase kat Manhattan Fish Market x? sbb yg tu pun sdapppppppppppp sgttttttttttttt

kucingorengemok said...

part baju berbau yang tak tahan tu... dulu ada sorang budak melayu cakap dia tak suka kawan budak melayu lain sebab baju berbau bawang

tak tau nak ketawa ke nak nangis, hahaha (nampaknya i ketawa)

Kazaztan Team said...

tahu kah resepi peanut butter milkshake,... buat saya tak keruan...

DeLancrettLurpak said...

BookSeller,

Tu baru kamu dgr namanya.. belom lagi kamu rasa peanut butter milkshake tu, berlari la atas threadmill 3-4 jam lepas tu, akak berlari atas katil je, hehehhee

DeLancrettLurpak said...

Anggerik,

Akak tak pernah order milkshake dkt Manhattan Fish Market tu.. sebab rasa mcm muak pulak nak makan fish and chips with milkshake, heheheh

DeLancrettLurpak said...

KOG,

Dulu saya tak paham gak bile org complaint baju diorg busuk bila masuk kedai makan dlm UTM.. Ye la depa pakai perfume mahai2, sekali keluar kedai makan, tenggelam abis bau wangi.. Sekarang dah pakai perfume mahai, baru lah saya perasan kehkehkeh

DeLancrettLurpak said...

Kazaztan,

Ingat tak anak jiran saya yg saya ajar buat red velvet cake dulu tu? Last week saya dtg rumah dia, dia hidangkan saya dgn peanut butter milkshake tau, sedap juge, nanti saya tanya resepinya tauu

Related Posts with Thumbnails