Sunday, 25 December 2011

Makan lah Durian dan Masak Lemak Cili Api untuk Beranak Cepat

Yup, Yaya's birthday adalah pada 24th Dec.

Kalau baca mana-mana blog cerita pasal birthday anak, mesti mak dia akan cerita macamana proses melahirkan anak itu kannn?

Saya nak cerita gak, tapi saya malas nak taip sebab saya ngantok.
Eh takde ke speech-to-text device? Dasar pemalas!

Anyway, disebabkan saya nak beranak dkt Kuching sebab kalau ada IC Sarawak, bolehla keluar masuk without Dokumen Perjalanan Terhad. So, saya kena angkut mak dan nenek sedara saya dari Jasin ke Kuching utk jaga saya sampai 10th day lepas beranak, lepas tu saya naik flight and berpantang di Jasin. Nasib baik korang tak jumpa aku naik flight masa tu, mmg tak semenggah langsung rupaku!

Mak sampai 22nd dec. 23rd kami pegi rumah kawan abah and makan durian kampung sampai perut penuh. Malam tu diriku tak dpt tdo sebab sangat tak selesa. Taktau pun tu contraction. Esok pagi pukul 10am, cakap dgn mak and T-Bag yg saya rasa tak selesa. Mak kata before jumpa gynae, sila la makan sebab mak dah masak ikan masak lemak cili api. Saya mmg belasah la makan masak lemak cili api tu kan. 

Lepas zohor pegi jumpa gynae, dia kata baby distress, saya punya blood pressure pun naik, tapi tak dilate pun, so kasik potong saja. Masuk OT room, nurse dah bising. Ye lah kan, christmas eve. Pastu diorg cerita pasal Boulevard Mall dah bukak, saya nak menyampuk, tapi saya dah kena half body bius, so mcm tak leh nak ckp. Masuk pukul 3pm, Yaya  keluar 3.38pm, pastu masuk terus ward, tak sampai 48hours dah keluar dah spital. Nasib baik beranak 24th, kurang le sikit cost nya, kihkihkih. Kalau 25th, kena tanggung cost public holiday, hishh, tak kuasa!

Begitulah. Tapi saya rasa masa dalam pantang saya adalah stress, sebab-sebab adalah tidak dpt dikenal pasti. Anyway, kan saya kata masa pregnant beratku naik 24kg. Hanya berjaya shed 15kg dlm masa 2 minggu. Lagi 9 kilos ada melekat dkt tang peferutfut dan tang bonfottotfot.

Sempena christmas ni mmg banyak sale utk salmon, yang besar ni adalah £9.99 sahaja!!! Berapa kali makan ntah, tak habis-habis.

I lap u my boy.
Photobucket

22 comments:

somuffins said...

DLL
Happy birthday Yaya... Yaya nak adik boboy ke gegerl?? :-)

Kalau my son tengok salmon tu, sure menggilalah dia. Tunggu dpt gaji baru (mampu) beli, hehe.. kesian anak I.

Kazaztan Team said...

Mkn durian mmg betui leh cpt berank...mkn lemak cili api x try lg...eppie beday yaya

gula merah said...

happy belated bday yaya!!!! soh mummy buat kek besar punya...

Nashays said...

eppy besday yaya boy..

p aku rs nurse OR tu bengang bukan pasal christmas eve tp ko masuk telah menyebabkan satu OR bau durian okeh..

Ayu said...

Hehehehe, gitu ceritanya.. : ) Yaya comel & cerdik sgt, sejuk perut ibu mengandung, tak kisah la berapa tebal lemak perut tu ;p

p/s: Aku dok belek salmon tu kat 2-3 M&S, tp xterbeli2 sebab bertolak2 sapa nak bwk blk rumah. Padahal tak berat pun, cuma panjang je. Hehe..

C-I-K-I-N-T-O said...

happy birthday yaya boy yang comelllll...! :)

geraugebang said...

Yaya..happy b day...ko dapat hadiah ikann salmooon jer nak?

azieazah said...

Selamat Ulangtahun Kelahiran to YAYA! Moga terus menjadi anak yang cemerlang.

Ohhh lahir kat Sarawak bleh kuar masuk bebas eh.. Syok!

Lady of Leisure said...

happy besday yaya! mintak sket salmon tuuu hihi

DeLancrettLurpak said...

CikSom,

Kalau tanya Yaya, dia sure akan cakap, I don't want brother or sister, hehe..

alah, ikan omputih mmg la mahal kat mesia.. cer carik ikan tongkol dkt sini, pun sama mahal, hehe

DeLancrettLurpak said...

Kazaztan,

takpe kak, next production sila coba, hahaha

DeLancrettLurpak said...

Gula merah,

Mommy malas, so buat hok kecik jaahhh..hahaha

DeLancrettLurpak said...

Nashays,

serious ok, kalau aku leh nyampuk, mmg aku sampuk, diorg nak balik dah, sampai nurse yg tlg paed tu dah siap kemas anak aku and kemas brg2 dkt dalam OT tu, pastu kena marah dgn paed sebab cepat beno kemas, dia ada lagi benda nak buat, hahahah

DeLancrettLurpak said...

Ayu,

Rugi nok! Masa ni la nak pulun makan salmon... Heheh, smoked salmon pun murahhh! hehehe

DeLancrettLurpak said...

CikInto,

Thanks dear :)

DeLancrettLurpak said...

Kak Gerau,

RM50 gak la hadiah nya tu, padahal dia tak makan pun salmon, hahahahhaa..

DeLancrettLurpak said...

Kak Azie,

a'ah, kalau lahir kat Sarawak, tak banyak songeh keluar masuk Sarawak, hehehe

DeLancrettLurpak said...

LL,
Aunty LL, boleh ke makan salmon tgh pantang tuuu? Heheh

Mak Piah said...

Yaya:
Happy Birthday,sayang. U r OH-SEMM!!!

DLL:
ahhhh itu membuat anda seperti Salma Hayek..la guitara, deng, nak owh..:-)

aliaaroslan said...

happy birthday yaya-anak-omputih-celup-jugak. hehehe

DeLancrettLurpak said...

Mak Piah,

2.5 inches beza dgn Salma Hayek, lelah dah kmk bertandak ngekot dance dlm game pS3 ya, sik juak kurus2, hishh!

Thanks Aunty MP :)

DeLancrettLurpak said...

Aliaa,

Yaya yg makin celup, risau pulak nak balik Mesia nanti, ishh...

Related Posts with Thumbnails