Wednesday, 21 December 2011

Bila Malas...

Saya mmg kagum dgn mak saya masa muda-muda. Anak 4 orang aje tapi size perut masing-masing adalah gandaan 12, mmg kuat makan! Memang tetiap hari masak, tabah nye lah kan. Saya ni anak baru sorang tapi kejap-kejap mesti request makan luar, walaupun makan benda yg boleh diwhipped dalam masa kurang dari setengah jam, contohnya nasik goreng. 

Tapi dah duduk Hengland, mana leh demand "kak, bagi nasi paprik satu, sotong goreng tepung, nasi goreng USA satu, dua carrot susu, 10 cucuk daging, 10 cucuk ayam, eh nasi impit taknak eh....cili potong jangan lupa tauuu". Oh, itulah menu menternak badan saya masa dkt UTM, mmg berjaya la ternakan saya tu, takpayah susah-susah makan WeightGain punnnn. 

Kalau dah malas tapi agak rajin nak menapak, kami pi makan dengan Moorish Cafe, St Nicholas Market. Kedai makanan Morocco. 

Ni Lamb Meatballs with rice. Saya rasa lamb tu adalah tasteless abis, tapi T-Bag suka. 

Tapi selalunya mmg malas nak menapak, so menumpang kasih dgn Tok Janggut Kepsi jek la, itu yang paling senang.

Kalau dah malas gila tahap gaban, delivery aje la. Asik-asik delivery pizza and fried chicken je kan, so kami order lamb briyani. Kami tgk dkt JustEat, macam2 ada.

Lamb briyani yang sedap dan banyak sgt dagingnya! 

Dia takut kami tercekik, so dia bagi kuahla, veggies curry.


Tapi apabila perasaan malas tu berjaya di lawan, pastinya apa2 yg digambarkan di atas tidak ku hingin. Apa taknya, ada nasi panas2, ayam goreng/telur goreng dan....


Sambal goreng terung + tempe + ikan bilis...
Jangan lupa curah sedash-dua cap kipas udang, kang tercekik kang.



Nikmat!!!
Photobucket

14 comments:

gula merah said...

last pic tu yg menggoda.....

Konot said...

walaupun aku baru lepas mentekedarah nasik lemak tapi masih terliur tgk sambal kau... how laaaa!!!

- GC - said...

tak teringin nak makan sambal petai ka kak? hahaha

Tijah said...

wahhh. mana dapat tempe tu nyah...

azieazah said...

Mana lebih banyak, malas atau rajin?

Campur menapak?

heheheh tengok gambar susah nak sukat tahap kerajinan. hehehe

Kalu berani tayang body skit? hehehe

Ayu said...

Banyak2 gambar, gambar sambal goreng tu jugak yg jadi pojaan. Weh dappnyee!!

Mak Piah said...

sambal...ayoooooO!!

DeLancrettLurpak said...

Gula merah,

Mmg ubat segala rindu terhadap mesia, hahahha

DeLancrettLurpak said...

Konot,


Sedappp gilaaa.. matikla puji air tangan sendiri kannnn?

DeLancrettLurpak said...

GC,

Aku tau masa ko tulis comment ni, ko dah siap2 masak sambal petai dkt rumah kannnn?

aku dah jumpe petai dlm tin jauh lagi murah, kehkehkeh

DeLancrettLurpak said...

Tijah,

Hanya org A-list je dpt beli tempe, kehkehkeh

DeLancrettLurpak said...

Kak Azieazah,

Saya kan, bab suapan ke mulut tak pernah malas, bab masak tu selalu la malas, hahahahah

DeLancrettLurpak said...

Ayu

sedap nok! Aku pakai cili besor+cili api+belacan = mantapppp!

DeLancrettLurpak said...

Mak Piah,

ktk sik suka sambal ka?

Related Posts with Thumbnails