Friday, 25 November 2011

Breaking Dawn Mission

Saya ni tak pernah pun tgk cerita Twilight Saga sequel tu. Bagi saya kalau vampire punya story mesti ganas mcm True Blood, barulah feel gitu.  Since saya dgr this Twilight Saga is the movie yg lovey dovey gitu, I feel a bit off la memula, saya kan ganas. Tapi ahli-ahli misi sudah bersuara, saya layankan aje. Lagipun ahli misi kata guna Orange punye promotion, so a movie cost you around 3.25gbp je, hehe. 

So lepas hantar Yaya pi school, T-Bag drop kan saya dkt city centre. Dah janji dgn Kak Anis nak lepak minum kopi before movie start, so kami lepak dkt Costa. Eh, sedap lah Hazelnut Latte dkt Costa, nyumss!! Makan pulak dgn chocolate twist, ulala, yummeh!! 10minutes later, we were joined by Fizee. Pukul 9.55am, gerak ke Showcase Cinemadelux which is just across Costa and jumpa dgn Kak Kin, Hyda and Farah. Sekali movie adalah pukul 10.45am, so sambung lepak dkt Costa balik.  Dah agak-agak masa dah time, kami pun ke cinema. 

Not bad, not bad! Walaupun saya adalah buta Twilight Saga, at least boleh paham the storyline. Lagipun ada dua orang expertise yg dah khatam the books yg joined the mission. So boleh la bertanya macam apa maksud imprint tu kan.  The cert of this movie adalah 12A. Meaning budak 12 tahun ke atas aje buleh tgk, tapi kami semua setuju bahawa it supposed to be 18SX.  Sebab ada adegan pecah katil uols, tak main la acara pecah tanah. Bagi saya adegan pecah katil in this movie adalah mild, tak la as hard core as True Blood, but still not suitable for teenagers. Anyway, agak tertanya-tanya apa jadik dalam part 2, what will happen to Renesmee Cullen tu. Agak tak best la jugak kalau tak baca the books series, but, where got time maaa, buku A Doctor in The House tu pun masih lagi tersadai kegersangan atas meja,

Lepas tu, semua kebulur mcm hapa je. Tapi sempat le kami ambik gambo dkt lounge Showcase tu, hehe, tapi guna camera Farah la. Then, pi makan. We had only two options, KFC or Tampopo. Nasib baik semua mcm ok je nak makan Tampopo, sebab saya adalah muak makan KFC. 

Kak Kin order ni as starter. Saya makan satu, heheh. The name is Gui Con (berasal dari Vietnam), sedap juge. Ada mint leaves in side, tapi balance la rasa dia.
Fresh rice paper rolls filled with vegetables, glass noodles and Asian herbs, served cold with soy and ginger.

This is Kak Anis's Kway Teow. A bit masin, tapi ok la. 

Farah's chap chae. This dish asalnye from Korea, ni sedap ni, lenkali nak makan ni pulak.
Sesame-scented glass noodles with shiitake mushroom, cucumber, carrot and chilli.

Kak Kin, Hyda and Fizee's main course : Tom Yam. Dia guna glass noodles, mmg feeling slimming abis la makan, eh sedap tau, hirup panas-panas ahhh. Tapi kalau letak chilli banyak2 lagi kaw kot, hehe.


And yours truly makan apa? Makan singapore noodles aje, tapi sedapp!! Takde la rasa bland ke hapa, mmg sedap, tapi kurang pedas, so tabur aje shredded chillies.Tu dia pakai daun ketumbar, kalau KOG confirm terpaksa ambik few minutes utk asingkan daun itu, hehehe.
Rice vermicelli with prawns, chicken breast, spring onion and carrot with a mild curry flavour.

The tom yam team, semangat gila order tom yam, hehehe. From left: Fizee, Hyda and Kak Kin.

The fried noodles team, yours-truly-with-over-high-cheekbone, Kak Anis and Farah.

Lepas makan tu masing-masing membawa haluan sendiri. Saya singgah a few shops lepas tu terus naik bas balik rumah. Sampai rumah, terbongkang tdo. Sebab mata saya rasa nyut-nyut. Saya rasa saya dah kena glasses la, mmg la saya pakai glasses sekarang, tapi glasses utk tgk computer. 

Setelah puas berjimba-jimba, mari kita sambung balik perjuangan yg hopefully boleh settle before I turn 31years old, hehehe.

Photobucket

16 comments:

- GC - said...

kak, bulatnya muka....!! haha

kucingorengemok said...

*hahaha, daun tu patut ditukar nama jadi ketumbang!

*nak kena penampaq gc ni ;)

Ribbon Clown said...

tak aci..nak tgk gak.. T_T.. aku slaluu 2,3 bulan after premiere br dpt download..tak leh nak gi cinema ng budak kenit nih..

cahya indah said...

kalau comment for breaking dawn yang macam ni mesti pegi tengok..tak sabar

Nashays said...

ahhh aku satu hari mamai dgn breaking dawn..org ajak borak pon aku senyumje..kejap2 teringat kanda edward...

pencapaian terbaik: berjaya tgk cerita tu online..terasa bangga dgn diri sendiri walaopon kualiti ampess..p nok, review makan ko sama rating ngn breaking dawn lah..aku teringat popia rama v kat mesia..

linda said...

Kak mim, glass noodle = suun ke?

linda said...

Eh sori, paragraph last tu, b4 turn 31? Is dat true??? Means saya lagi tuaaaa *maluuuu*

DeLancrettLurpak said...

GC:
Different angle, different shape aku buleh bagi. Ada satu angle tu, kalau tengok betol2, macammmmm Maya Karin, kahkahkah, *perahsantan*

Kalau takda org muka bulat, mcmana nak ajor anak lukis gambor teddy bear, "bulat kecik, bulat kecik..." tetiba "bujurr", tak cool ok!

DeLancrettLurpak said...

KOG:
Kahkahkah! Ketumbang! Kahkahkah!

DeLancrettLurpak said...

Pe'jah:
Tinggal dkt babysitter kejap wey, "me" time kejap, heheheh

DeLancrettLurpak said...

Cahya Indah:
Tak sabar nak tgk adegan pecah katil ke uols? hikhikhik

DeLancrettLurpak said...

Nashays:
Aku nye gila bayang tak la mcm aku gila bayang pada Seth Tan, yg tu tahap nazak, hahaha...

sedap gila ok aku makan hari tu, aarrghh, lapoooorrr!

DeLancrettLurpak said...

Linda:
Yupp, glass noodle adalah su-un, sedap gile!

DeLancrettLurpak said...

Linda,
Saya belum 30 pun lagi, kihkihkih. Next week 30tahun la tapi, hehehe

Ibrahim Ismail said...

Akak tumpang tnya kat dlm refrig ni ada kulit popiah.. ade idea ke nak buat apa dgn benda ni? taknak lah tinggal lama2 nt bazir je kan. Ada resepi guna daging cincang ke yang simple2 je.. yela mana reti nak masak yang grand2.

DeLancrettLurpak said...

Ibrahim:
Ok, mari memasak. Ambik bawang merah/besar, cincang. Tumis bawang sampai wangi, masuk serbuk kari yg dah dicampur air, biar garing sikit, pastu masukkan daging cincang dan garam, masukkan kentang yg dipotong dadu kalau nak, and masak sampai daging cincang and kentang dah empuk. Then set aside, biarkan sejuk.

Pastu, ambik kulit popiah and masukkan filling yg dah sejuk tadi. Balutla mcmana suka, nak buat empat segi like murtabak pun buleh, nak gulung mcm popia pun boleh.Panaskan minyak, then gorengkan saja. Done.

Related Posts with Thumbnails