Friday, 12 August 2011

Iftar 11:Pre-Umbai

Kami selalu bertukar2 juadah. Boring tau asik makan air tgn sendiri. So, hari ni tema pertukaran adalah seafood. Jiran-jiran masak chilly crab, ikan siakap bakar dgn sambal kicap. Saya buat apalah?
Saya buat sotong goreng tepung.


Dan yg paling tak buleh blah, saya buat sambal ikan bilis petai. Heheh. Dkt Umbai kan makan dgn nasi lemak, kalau takde sambal tak kaw la pulak. Tu yg jadik sambal ikan bilis petai. 
Ni kalau ada abah ni, confirm dia kata kupang masak pedas mana? Hehehe. Dpt jugak merasa kuih lapis tadi, segan nak ambik gambau, kang kena cop blogger tegar la pulak, hehe.


Sent from my BlackBerry smartphone from Virgin Media

16 comments:

suhaila said...

mah, resipi tok mcm molah nk nasi lemak rea ka?

bujal X said...

siakap tadak? keh keh~~

kucingorengemok said...

duduk uk siap ngan petai, kalah orang duduk ampang hulu tau! haha

Lya Colours said...

warghh bosa eh potai tuh

Kazaztan Team said...

kamu tak sabar mau balik kah? oooooh sambal ikan bilis petaiiii

Chik Att said...

lepas ni mesti ada ketupat versi uk plak ...

ciketon fazya said...

Kog, org uk pun xbelagak cm org dengkil dan taman sepakat letak nama mat saleh2..haha

DeLancrettLurpak said...

@suhaila
aok lebih kurang recipe ya juak la, kenak kak sue?

DeLancrettLurpak said...

@bujal X
eh, ada lah, tu kan ikan siakap tuu

DeLancrettLurpak said...

@kucingorengemok
org ampang hulu makan a.m.m aje, mana layan petai2 ni, heheh

DeLancrettLurpak said...

@Lya Colours
besar kan? puas hati den!

DeLancrettLurpak said...

@Kazaztan Team
mmg tidak sabar!!! hehe

DeLancrettLurpak said...

@Chik Att
anyam ketupat pun saya tak pandai, heheheh

DeLancrettLurpak said...

@ciketon fazya
siapakah gerangan yg letak nama omputiss?

gedek! said...

makan la air tangan mat salleh pulak!

DeLancrettLurpak said...

@gedek!
alah! matsaleh asik burger, fish and chips, boringgg!

Related Posts with Thumbnails