Thursday, 1 September 2011

2nd Day Raya

Pagi-pagi lagi mak abah saya bangun memasak. Adik bongsu saya dan isterinya pun sama2 dok bertukang kat dapur. Saya? Hehe, sayalah yg paling lambat report diri dlm markas, hehe. By the time saya nak masak spaghetti bolognese, sup gear box, mee goreng dan lauk (sambal ikan bilis, ikan kembung goreng dan ikan sepat masin goreng) dah siap pun. Ramai gak tetamu hari ni, rasa berbaloi je masak, padahal kau masak spaghetti je, kahkahkah!

Anyway, sup gear box abah saya mmg marvellous! Mmg dah jadik trademark kami, raya ke-2 mesti buat sup gear box. Since lelemaks dah byk sgt dibdn saya, saya hanya mampu sedut sum-sum dari gear box. Dulu masa saya masih lagi mempunyai berat less than 50kg, abah selalu suruh saya makan banyak lelemaks sum sum itu, oh heaven!

Next year raya saya masak sup gear box dkt Bristol la jawapnye, masak dlm mimpi, kihkihkih!

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

2 comments:

norh said...

Salam Aidilfitri :)

DeLancrettLurpak said...

@norh
Salam Aidilfitri norh!

Related Posts with Thumbnails