Friday, 17 June 2011

Baju Raya Weii!!!

ENTRY MELEKAT, SILE SCROLL DOWN UTK GOSIP-GOSIP BAWANG DAN CILI, OK!

Orang pompuan dalam family saya semua pandai menjahit.
Mak saya, kakak ipaq saya and adik ipaq saya semua pandai jahit (yang ni belah Melaka la).
Tapi saya tak pandai, hehehe.
Yang saya tau, masa raya/majlis kawin sedara, baju kurung saya dah siap, sebab mak saya dah siap tempah dan kadang-kadang dah siap bayar, kahkahkah!


Korang pun tgh kalut carik kain baju raya ka?
Taktau nak tempah kat sapa?
Mai lah tempah dkt adik ipaq saya, Azza.
Blog dia tu dkt atas belah kiri bawah label "Honey".

Ni contoh baju anak sedara saya, Aisyah Humaira, yg maknye si Azza jahitkan.



Azza ambik tempahan utk baju kurung wanita besar mcm saya dan kamu-kamu sekalian.
Eh budak kecik - budak kecik jangan tension sebab mak kamu bergaya gila, kamu pun boleh tempah juga.
Biar kamu sebesar

Hana Afiqah (anak sedara saya yg paling tua)

ataupun sebesar Aisyah Humaira ini.

semua boleh bergembira dihari raya dengan baju raya.

Harga adalah murah hanya GBP6pound utk baju org  besar dan budak hanya GBP3 jewwww...
Hehehe
Ok, fine dalam RM.

Baju kurung dewasa RM30 sepasang
Baju kurung kanak-kanak RM15 sepasang

Azza ni tinggal di Selangor, ye Selangor tu besauu, sapa nak tau exactly tempatnye, korang contact le die, ok.


Psst: Anak-anak sekalian, suruh Aunty Azza buat 3-4 poket tersembunyi utk letak duit raya pun aci gak tuh, hehehe.
Photobucket

14 comments:

Melissa Imran said...

Sudah berapa kali raya hamba xde baju raya :'(

Mak Piah said...

Azza tu malas update blog. Tu ari MP tanya kain cotton tu..sampai dah lupa pasal tu...uweks.

fika79 said...

baju budak laki boleh buat tak?

Cik Ina Do do Cheng said...

baju kurung memang peberet semua orang. senang dan boleh pakai kat mana je. Melaka jauh dari tempat cik ina.kalau dekat mahu tempah kat dia.

makcikkantin said...

dah promo baju raya ni.....makcik kerap upah awal2, pakai..then bila nak raya, beli yang readymade.

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

raya awal nampak

DeLancrettLurpak said...

@Melissa Imran
jgn sedih dek non, tahun ni ko tgk jek la akak posing maut! hehehe

DeLancrettLurpak said...

@Mak Piah
hehehe.. saya dah ckp dkt dia, hehehe

DeLancrettLurpak said...

@fika79
baju melayu johor buleh la

DeLancrettLurpak said...

@Cik Ina Do do Cheng
Cik Ina bukan duk dkt Selangor ke?

DeLancrettLurpak said...

@b.r.u.t.a.l.s.o.l.o
kami raya awal agaknya bulan dkt dgn kmk kot, hehehe

selamat pengantin baru :)

DeLancrettLurpak said...

@makcikkantin
makcik mesti berbadan seperti anak dara sebab tu buleh beli yg ready made.. saya tak dapek do, banyak sgt lelemaks, hehehe

DrSinga said...

sempat lagi kewww untuk rayewwww tahun ini....

hamzah ian said...

wa... comel2..

Related Posts with Thumbnails