Sunday, 5 June 2011

Akibat Duduk di Rumah dan Aunty Notts

Hari ni tak buat apa - apa sangat and semua plan minggu ini cancel.  Takpe Aunty Notts, no worries. Tapi, serious bahaya kawasan rumah ada budak2 mcm gitu kan. Saya sepatutnya ke Notts hari esok, jumpa Aunty Notts dan ambik kereta beliau secara percuma, heheh. Gile gigih nak travel 3jam sebab nak ambik kereta free, hehe. Plan kami  nak jual kereta V kami itu dan pakai kereta Aunty Notts. Kereta V punya insurance sgt mahal sejak VAT naik,  this year ok lagi, next year sapa nak bayar? Jual segala pyrex-tefal ni pun tak mampu nak cover balik rega insurance, gilo! Proceed saja dgn plan jualan ini dan naik bas? Boleh jugak kan? Takpe, nanti suruh Yaya-Yayen pikirkan.


Disebabkan hati girang gembira nak jumpa Aunty Notts, saya ingat nak baking red velvet cupcake lepas late breakfast saya dan bagi kepada Aunty Notts, Widad dan Alim. Elok je saya bukak laptop nak tengok recipe, saya tgk ada msg dari Aliaa membawa khabar duka dari Notts. So cancel la cupcake, Aunty kalau nak cupcake, maghi le dtg ke Bristol, heheh.


Malas nak berkecimpung dengan bawang-rempah segala, saya pun masak spaghetti bolognese. Sejak saya pakai Peej.Burhan punya recipe, saya tak pandang dah recipe lain. Sebab dia pakai cili api and baked beans dalam gravynya, sedappp! Tapi yg ni Yaya-Yayen punya, no cili api.

Saja tunjuk Yaya-Yayen punya portion, kang korang tengok portion saya, korang pengsan la pulak kannn?

Lepas tu, T-Bag ajak buat ABC. Malangnye saya adalah malas nak buat cendolnye, so ABC kami adalah without cendol. Yang ada cuma kacang, red beans, cincau, sirap, susu dan air gula melaka.

Dari atas.

Dalam dessert bowl.

Lepas tu kami layan cerita Wimpy Kid: Rodrick Rules tu and sambil tengok tv, saya makan ini.
Nenas dengan kuah rojak Mak Bee.

Saya rasa kuah Mak Bee ni agak manis la.
Saya prefer kuah rojak yg saya beli dkt Mydin tu, tak ingat brand apa.
Sebab ia adalah pedas, meletopss!

Lepas tu saya teruskan usaha kemaskan belakang rumah, cabut rumput dan sapu bagai.
Sebab next week ada ramaaaai orang nak dtg rumah ni.
Ok peeps, till then.
Photobucket

6 comments:

Tijah said...

resepi peej best kan? aku pun tak pakai resepi lain dah nak2 yg jenis letak bembahan mengarut2 tu. nak cari pun payah.

Mamma Olyn ♥ said...

tat y kmi nek bas je, bek simpan duit g jenjalan jauh2..hehhe. sodapnya panas2 ni mkn ABC, u sagat sendri ka ais tu, satu g cincau bli kat na ek, tringin mkn time posa nnti..hhuhu

gedek! said...

Menggiurkan....!

DeLancrettLurpak said...

@Tijah
recipe peej tu cara fusion yg mmg best! rasa dia lain dari yg lain, hehehe...kalu bukak kedai guna recipe ni, aci dak?

DeLancrettLurpak said...

@Mamma Olyn ♥
oh kami pakai ice-crusher. cincau beli dkt kedai cino, namo eh grass jelly, sodapp!! hehehe

DeLancrettLurpak said...

@gedek!
saya tak letak gambo pompuan sexy pun tauuuu :p

Related Posts with Thumbnails