Saturday, 14 May 2011

Nasib Baik ada Bang Berahim dgn Kak Ada...

Bang Berahim dgn Kak Ada ni baik tau.
Mcm tau aje saya tak berapa nak sempat segalanya.
Eh bukan Bang Berahim dgn Eni dalam Pendekar Bujang Lapok.
Dan bukan juga Bang Berahim yang itu.
Bang Berahim dtg dengan Kak Ada tadi, menyelamatkan keadaan.
Kalau takda Bang Brahim, mcmana la saya yang teringin nak makan benda ni.
Saya mmg takde seni la nak buat benda ni.


Jadik la.
Nenas pun beli yg dah siap kupas, ehehehe.

Ni Kak Ada.

Si tukang gaul, bukan si tukang masak, dah tak sabau nak makan.
So takyah tunggu kering, belasah aje lahhh.

Performance Bang Berahim mmg membanggakan.
So next time, leh beli lagi.
But Kak Ada, nasib baik you ada lagi 3 packet dalam robok I tauuu.
Lenkali tak nak beli dah.
Lagipun bukan saya yg beli, mak saya yg kirim dari Malaysia.
Maklumlahlah, mak saya taktau yg anak dia pandai masak rendang.
Di depan mak saya, saya hanya pernah buat kek -kek, biskut-biskut yg rupanya tak berapa nak semenggah, sambal ikan bilis kentang, begedil, laksa johor dan kari daging.
Itu sahaja.
Hatta nasi lemak pun saya tak pernah buat.
Skill merendang, menyoto dan skill -skill lain disembunyikan apabila jejak kaki di Malaysia.
Sebenonye, bila sampai Malaysia, automatic diri ini jadik malas, kahkahkah!

Terima kasih Bang Berahim and Kak Ada.
Esok dtg masak lagi ehhh, hehehe.
Photobucket

10 comments:

Mak Piah said...

Ini pun taktik kotor jugak nihhhh....

Ms.Lilies said...

ko punya intro hahaha...
aku igt sapa la tadi

DeLancrettLurpak said...

@Mak Piah
cam tok la mun mok idup, kihkihkih

DeLancrettLurpak said...

@Ms.Lilies
kihkihkih.. intro mesti power kak mimi, biarpun saya bukan blogger diva, kahkahkah

Daddy Ziyyad said...

amat logik jadi malas memasak bila di malaysia..sebab banyak restaurant/gerai..hahahaa..

Oh ya, u can find me in FB : Khairul Faizie Bin Mohammad Kamar

norh said...

setuju dgn daddy ziyyad..he he..nak lagi makanan kat sp ni murah..lagi la malas memasak..

DeLancrettLurpak said...

@Daddy Ziyyad
dah add di FB :-)

kat Malaysia pegi gerai pun dah kenyang, sedap tak sedap tu belakang kira la kan.. hehehe

DeLancrettLurpak said...

@norh
BFF saya dok kat SP, dia kata ada kedai char kuay teow baik punya dkt SP, huh bila la saya nak merasa niiii

DrSinga said...

dah kat Malaysia..
mak ada..
pasar malam ada..
pasar tani ada..
otomatik skill membeli terserlah

gedek! said...

Rasa brahim sedap...

tapi tulagt tulang dia semuanya jadi rapoh...

kan?

Related Posts with Thumbnails