Friday, 6 May 2011

Harapan...

Tengah hari tadi, tak sampai pukul 12pm pun lagi, perut berkriok-kriok. Lately ni perut saya mmg tak makan saman betol la, lapau memanjang. Padahal pagi tadi saya breakfast quaker oat with milk, buah mangga dan teh O.


Harapan saya adalah benda ini dkt dapur.
Ikan keli berlado, sambal udang petai dan simbahan sup ekor.
Fullamak.

Tapi, mana la nak dpt KALAU KO TAK MASAK!!!
Grrrr!!!
Itu adalah gambau masa makan dkt MSD last two weeks.


Kalau dah nama pemalas, ini jek la ko dpt kan.
Har Mee, betol-betol Ho Liaoooo!!!



5minit lepas tu..



Disamping bunyi lagu Good Life dalam headphone saya, ada gak bunyi lain.
Bunyi perut saya lagi.
Oh lapar lagi nampaknye.
Saya takda pilihan lain, kecuali
Selepas dua bar dibaham, baru perut saya berhenti berbunyi.


Hehehe.
Tipu.
Ada pisang, oren dgn mangga dkt dapur.
Tapi malas nak gi amik, wakkakakakak!

Photobucket

24 comments:

Ismail Fitry said...

Best lah kau! Kat sana ada ikan keli ke? One of my favorite lauk dulu before fly. Dalam seminggu musti makan 2-3 kali. Tapi kat sini haram takde jual!!!!!!

gedek! said...

Har Mee tu nampak macam lepas tambah 2nd round je?

Ayu said...

Hahhahahah.. Sama kes macam cek di belanda dulu. perut bunyi ikut suka. mmg xde disiplin nye perut.

bujal X said...

mana dapat mi hoa liau tu??

- GC - said...

sy suka megi kari!!!!! ohhh... letak teloq dan cabai sikit, memang sedappppp...

Kazaztan Team said...

blh thn perut tu ye..dah mcm perut saya pula...ehehheheh...asik le nak mengunyah...

CikSengal said...

kat UK pun ada ikan keli.. aku kat KK ni jenuh carik susah nak jumpa..

somuffins said...

DLL
Lain kali masak lebih n freezekan. Sekian (nasihatkan orang konon, hehe)

Mamma Olyn ♥ said...

sedap arr klu dpt sepinggan nasi lauk cam gitu.. uhukkk, tp magi goreng pun sedap gak!

Ms.Lilies said...

ye...perut aku pun dah tak makan saman skrg....memanjang mintak isi...sj nak menambah umat lelemak kat situ

aliaaroslan said...

buat jus oren + mangga, baru kaw kak.

DeLancrettLurpak said...

@Ismail Fitry
takpe, nanti ko balik Malaysia, ko pulun la ikan keli puas-puas hehehe.. tapi ikan keli kat sini tak berapa manis la wey.. anyway, balik ke raya?

DeLancrettLurpak said...

@gedek!
sampai ati tau uncle! tu mangkuk pertama aje ok..


kalau saya makan dua mangkuk, nampak sgt la tembolok saya besar,mana der besar, sedang-sedang aja dong!

DeLancrettLurpak said...

@Ayu
makin rajin buat kerja, makin perut ni berbunyi-bunyi.. huh!

DeLancrettLurpak said...

@bujal X
kat sini ada jual.. tapi agak mahal la sebab rega dalam pound kann..

DeLancrettLurpak said...

@- GC -
dah selalu sgt makan mee kari, sampai dah kembang pulak tekak ku ini, hehehehe

DeLancrettLurpak said...

@Kazaztan Team
awak takpela, awak kan pregnant.. saya ni? saya ni pregnant kan lemak.. heheheh

DeLancrettLurpak said...

@CikSengal
kire ko lagi jauh la yatt, aku walaupun jauh beribu batu, tapi bab makan tetap dihati, ewaahhh!

DeLancrettLurpak said...

@Mamma Olyn ♥
Korang dah pi London lom? Kalau lom, jgn lupa singgah MSD ye, hehehe

DeLancrettLurpak said...

@Ms.Lilies
syiok la k.mimi, mak k.mimi ada kat umah k.mimi, mesti makan syiokkk..tapi org tak berapa sehat takde selera ye dak.. heheheh

DeLancrettLurpak said...

@aliaaroslan
kalau rajin cik kak oi, kalau malas, ampeh semua tak dpt, hehehehe

DeLancrettLurpak said...

@somuffins
Kadang2 tekak I ni mengada ciksom, kenkadang nak makan benda baru masak gitu, over kann? heheheh

Nashays said...

dll, byk g stok har mee nko?ke mmg ade jual kat sn?kat sini megi toya jer laa yg ader..muka pon dah naik toya..megi jauh skali..

DeLancrettLurpak said...

@Nashays
aku beli kat sini le wei.. sini macam2 jenis instant noodle ada, u name it bebeh.. hehehhe...

Related Posts with Thumbnails