Friday, 25 March 2011

Jamie's Italian

40 minutes meeting with Mike. Peliknya kali ini tidak ada rasa nervous, rasa numb. Maybe dari pagi tadi saya rasa lenguh-lenguh kaki dan jari jemari. So mcm, lenguh-lenguh tu lagi power dari perasaan nervous itu sendiri. Tapi, apa-apa pun, Alhamdulillah. Semoga saya dpt menyiapkan semua benda ni before Easter holiday, Insya-ALLAH (mesti korang dah start humming lagu Insya-ALLAH kan?)

Sebelum meeting, macam biasa, saya akan ajak kawan-kawan Birm saya JJCM di Birm. Tapi kali ni, Mileen takde la, dia busy. Kami makan dkt Jamie's Italian, weeehooo!!!

Ini rasanya kitchen chief la kot. Sebab dia yg monitor all the orders and suruh all the cooks buat itu ini. Rasanya ada 5 cooks kot. Order diorg mmg sistematik la.

Yang ni Fazira Makan, Prawn Liguine, macam mee bandung pun ada gak rasanya, dap!
Pan fried garlicky prawns with tomatoes, chilli, rocket and fennel.

Yang ni Ayu makan, Lovely Buffalo Ricotta Ravioli. Pandai dia buat sebab dia rasa cheesy tapi tak muak, thumbs up!
Creamed ricotta with lemon, mint and Parmesan. Pure heaven!

Yang ni saya and Ali makan, Monachelle Puttanesca. Sedap jugak! Tapi saya tak suka part capers je. Sebelum ni saya tak pernah makan capers, so tadi mmg nak try la kan. Capers ni ada after taste yg tak berapa nak best. But still, ia sedap sebab saya letak tepi all capers, hehehe.
Seashell pasta with a tomato sauce, capers, anchovies, parsley, green and black olives and herby breadcrumbs

Macam ni la rupa capers.
Image Source

Ini semua adalah small portion. Bagi saya kenyang dah. Each plates reganya tak lebih dari GBP7.25. Ini bill yg sama amik dari Fazira's FB, thanks Fazira!
GBP30.25, VAT included.

Next time makan kat sini, saya nak order ravioli yang Ayu makan tu lah, takpun Pumpkin Panzerotti or Cockles Linguine. Kalau ikutkan nafsu, nak je saya order Rabbit Ragu Pappardelle, tapi rabbit adalah non-halal, so cancel. Yg bestnya, pasta dia adalah fresh. Siap ada kaunter pasta tu, so kalau korang order pasta, dia akan amik dkt kaunter tu and bawak masuk kitchen. Dia saja la nak tunjuk yg dia buat fresh pasta. Still water adalah free. Tadi dia one juice tu pada Zikry, anak Ayu. Besar ok botolnya, so kami semua rasa la, sedappp!! Tapi malu nak tanya air apa, hehehe.  Next time saya nak order air Elderflower in green bottle sebab dalam rancangan 30-minutes Jamie's tu dia ada promote air ni, mcm best je.

Zikry makan posh chips. Hoiii. sedaplah posh chips tu. Dia tampi dengan truffle oil (tampi ok!) and letak parmesan cheese, oh sedappp!!! Sile google kalau taktau apa itu truffle.


Food presentation kat sini mmg best la. One more thing, group more than 6 kena bayar service charge. So, takyah la nak ajak sekampung makan, hehehe.  Restaurant ni mmg customized luar dalam, cantek! Pinggan pun ala-ala zaman bila la kan. Pinggan Fazira siap macam berkerak di tepi tu, unique la. Tapi yg paling penting, toilet adalah tip-top.


Cer tengok ni, I like!

Kalau orang yg tak suke cuba benda pelik-pelik, ye lah tekak tak biasa kan, takyah la kot. Macam mak saya, dia masa kat sini, dia boleh makan jacket potato aje, fish and chips pun dia tak leh nak makan. Saya lain, saya suka berangan jadik si Zimmern. Overall, saya suka la Jamie's Italian ni. Eh salah, saya mmg suka makan, wakakaka!

Photobucket

30 comments:

bujal X said...

Pan fried garlicky prawns with tomatoes, chilli, rocket and fennel.

rocket tu nak makan macamana?he~~

Kazaztan Team said...

eh tak leh ke ushar resepi Pan fried garlicky prawns with tomatoes, chilli, rocket and fennel....mak aiii pjg ye name...belit2 lidah

Ms.Lilies said...

aku nak nyebut nama2 makanan ni pun tergeliat lidah yang

- GC - said...

mee yg macam mee bandung tu je sy penah tgk, yg lain tu gamaknya nk order kt nasik kandaq pn takdak juaiii

Kaseh said...

nama2 dia mak aii..... mueheheh...kalau den la pegi restaurant tu, mau den tunjuk2 je mana nak..kot salah sebut haru..ahahaha

norh said...

best ehh..nikmat makanan yang pelbagai..

Ribbon Clown said...

arrghh..sedap..kureng ko tayang kat sini.. nanti klu aku stay umah ko, ko ajak aku gi sini eh..

[bila tah nak gi =P]

aku nak carik recipe and buat!! =p

gedek! said...

Tak pernah tengok capers tu...

Ada ke kat malaya?

Nama malaya dia apa?

DeLancrettLurpak said...

@bujal X
Bujal, rocket tu sayur atas tu la.. heheheh.. sedappp!!!

DeLancrettLurpak said...

@Kazaztan Team
Namanya Prawn Liguine laaa, hehehe, cer carik dkt website Jamie Oliver, hehehe

DeLancrettLurpak said...

@Ms.Lilies
hehehe.. kami sebut je, tapi bunyi jawa laaa.. hahahahah

DeLancrettLurpak said...

@- GC -
ohhh, nasi kandaqqq, i miss you!!

DeLancrettLurpak said...

@Kaseh
hehehe.. yup, the best way kalau tak tau sebut, tunjuk the menu kann.. kalau tak, haru kena gelak, hehehe

DeLancrettLurpak said...

@norh
yupp, sekali sekala rasa jadik Italian kannn? hehehe

DeLancrettLurpak said...

@Ribbon Clown
mari sini, aku bawak ko pegi makan, hehehe.. itu ko belum nengok dessert dia lagi, hehehe

DeLancrettLurpak said...

@gedek!
ntah la uncle, saya taktau, saya pun tak penah jumpe dkt malaya, kalau carik dkt Cold Storage maybe ada..
cer letak dalam kuah asam pedas, heheheh

aliaaroslan said...

sambil tu berangan jamie oliver yang masak makanan2 tu. .

~ Mamma Olyn ~ said...

nyumm2.. sedapppp! bole balun semu rasanya.. haha, nak try cari restron ni la, ble singgah klu sempat:),btw nandos kat star city tu mmg halal ke? DLL penah g x?

DeLancrettLurpak said...

@aliaaroslan
ada mamat tu kan dia mcm bos gak la, muka mcm jamie oliver, tapi version tinggi, ntah2 adik dia, heheheh

DeLancrettLurpak said...

@~ Mamma Olyn ~
restaurant ni dkt Bull Ring, senang je nak carik.. Dkt Star city, KFC, Subway and Nando's semuanya halal, sile makan semua, hehehehe.. Saya dah makan semua, hehehhe.

Dkt website Nando's ada tulis branch mana yang halal, :-)

Fazira said...

nanti kita datang makan appetizer,main course and desert sekali ok! terbayang2 lagi ..lepas nie nak try menu lain pulak

Melissa Imran said...

Akak dah nak grad Easter nie? huhuhu kenapa saya rasa saya slow semacam aje??

DeLancrettLurpak said...

@Fazira
Fazira, akak tetiba terliur teringat menu yg kita baca tu, yg ada fish in bag ke apa tu and scallops!! huwaaa!!! lapar Jamie's Italian (tak lapar nasik)!! wakakakak!!!

DeLancrettLurpak said...

@Melissa Imran
idak le yang oi! one year to go meh...By easter, result mesti berada di genggaman, ecewaahhh!!!

Fazira said...

itulah kak mimah...
teringat dessert, appetizer and posh chips yg sedap tu... tak kan kena makan kat situ 1 bulan sekali...hihihi

~ Mamma Olyn ~ said...

eh yeke..hheheeee, thanks 4 ur info:D

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Macam familiar ngan nama jamie tu jamie olive chef punya kedai makan ke.kalau makcik kena makan yang atas je lah nampaknya.yang dua dibawah tu cam pelik kat makcik. takut tak kena ngan slera.mesti ko dah biasa makan, sebab tu okey je. best ke?

DeLancrettLurpak said...

@Fazira
sebulan sekali, apa salahnye, hehehehe..

DeLancrettLurpak said...

@~ Mamma Olyn ~
kalau dah makan, sila tayang dalam blog anda ye, hehehe

DeLancrettLurpak said...

@Cik Ina minat Do do Cheng
a'ah cik ina, jamie oliver punya kedai... sedappp!!! meh sini, kite makan sensama.. hehehe

Related Posts with Thumbnails