Thursday, 17 March 2011

5 bulan lagi!

Kuih raya adalah makanan yang lebih afdal dimakan di luar bulan Syawal.

Kronologi Peristiwa
15 Ramadhan: 
Beli sebekas aje tat nenas, syaiton kena ikat lalu takde perasaan nak membazir. Kalau membazir juga, itu adalah sifat diri sendiri, haaaa haaaa tak taaaau (sile baca dengan harakat yang betol)!!!
20 Ramadhan: 
Tetiba aje tinggal separuh bekas, cis!!! Terpaksa la beli sebekas lagi, kang nak hidang pada tetamu yang datang. Masing-masing kan budget hot, bekas ratu kebaya la, pegawai cukai pintu terulung lah (hi Bujal, tahun depan buleh bagi saya free cukai pintu? hehehe), blogger jutawan la, eh.
30 Syawal: 
Adalah amat mengkagumkan ada lagi satu bekas tak berusik.
Zulkaedah -Syaaban : 
Misi mengabiskan satu bekas tat nenas. Ada yang bawak gi opis, pura-pura sedekah dkt pantry, taktik kotor, cis!!!


Mission accomplished.
Tat nenas saya sudah abis minggu lepas, kami berjaya! Ada 5 bulan untuk jumpa tat nenas lagi. Insya-ALLAH kalau takde aral melintang, dapatlah dengar takbir dari Masjid Kesang Tua (Masjid Kesang Tua ada wikipedia uols), dapatlah tolong mak saya masak juadah raya, dapatlah saya beli baju raya dekat Dataran Pahlawan, yang penting sekali, dapatlah saya berbuka puasa dengan mak-abah-adik-beradik-ipar-duai-saya, yippaaa!!!

I miss you all la wehhh!!!
Ada orang nak kawin September ni, pak pak kepung kepung (bunyi kompang mcm ni kan?)

Dalam otak saya yg kecik ini, dah main lagu ini.


Sile imagine saya nyanyi sambil seret-seret kaki pastu petik-petik jari macam dalam video clip Fiona.


Photobucket

33 comments:

kucingorengemok said...

i think i'll save money this year, raya takyah beli tat nenas, terus order tat cendawan... supaya lepas abis raya dia takyah penat² metamorfosis sendiri

- GC - said...

uihh.. dah tak lama dah kan nk posa..

Ribbon Clown said...

haha@KOG komen..

weh..bleh la jupe ko raya tahun ni..aku balik melaka gak.. boleh amik gambar pastu upload lam blog ;p

Madam Sooyaree said...

Keh keh keh.. belum lagi kuih ugly log. Terangkat babe! Pastu kena bebel dengan mak, pasal lantai semua bertepung!

Cik Ina minat Do do Cheng said...

ko sembahyang hajat ke?,kenapa tiba-tiba je makcik dah boleh bersiaran kat sini time kerja. makcik jual tart nenas. tedap, saja cakap.

norh said...

oh ho..sy belum ganti puasa..

tasekM said...

kakaka... komen kog sungguh tak bleh blah.



.

Daddy Ziyyad said...

Laaaa..u orang Melaka meh?

Selamat Hari Raya...~ekekeke

makdara TERdiva said...

tahun lepas jer beli 300 pcs tat nanas..spesis tamak haloba..tsk!

aliaaroslan said...

wah. ingatkan krismas aje prepare 2-3 bulan awal. raya pon prepare awal 5 bulan. best!

DeLancrettLurpak said...

@kucingorengemok
Cer KOG beli cendawan, buat cendawan goreng, jangan makan, leave it for a week, tgk dia jadik cendawan balik tak? heheheheh.. cendawan jadik cendawan balik, cool meh!

DeLancrettLurpak said...

@- GC -
tu laaa.. saya suka bulan puasa, bulan bahagia :)

DeLancrettLurpak said...

@Ribbon Clown
yuppp, confirm.. aku nak gi Alor Gajah la raya umah mak ko.. tapi kena carik transport laa.. uuh sedih, takde kereta!

DeLancrettLurpak said...

@Madam Sooyaree
aku pun suka batang buruk..tapi seriously, nama huduh nak mamp, tapi sedapp gilos! kannn?

DeLancrettLurpak said...

@Cik Ina minat Do do Cheng
saya petik kata-kata abah saya "ini namanya berimaannnnn"..heheheheh

DeLancrettLurpak said...

@norh
saya dah abis ganti, yippaaa!!!

DeLancrettLurpak said...

@tasekM
KOG memangggg!!!

DeLancrettLurpak said...

@Daddy Ziyyad
saya orang Malaysia.. Melaka adalah kampung mak saya dan mak abah saya pilih utk settle down disitu..hehehe

DeLancrettLurpak said...

@makdara TERdiva
kalau abis, takpe gakkk kann?
kalau tak abis tu yg nak kena perli-perli dari orang ramai tuu, hehehe

DeLancrettLurpak said...

@aliaaroslan
Syawal adalah highlight bagi orang yg gile makan, hehehehe

~ Mamma Olyn ~ said...

bestttnyeeeee cik lurpak nak balik raya..yeaaaa, nak ikut leeeehhh..ngheeee, i plak da stat piki nak collect resepi biskut raya best2 nak wat sndri utk pertama kali dlm hidup ni..huh

zarin said...

uisshhh kisah ini mengingatkan i pada satu tupperware tat nenas yang i buat b4 raya itu hari yg masih tk berbukak n bermakan lgi nih... itulah kekdahnya kalau hajat hati nk bg org tp org tu tk dtg2 jugak...so how? haruskah i pon bukak n makannya? huhuhu cepat aje kan kalau tiba misi nk menghabiskan makanan hahaha :D

Kaseh said...

wahhh raya sini eh nati..boleh dating...hehe

Kazaztan Team said...

ape ke advance sgt....

DeLancrettLurpak said...

@~ Mamma Olyn ~
Jangan nangis yek di pagi raya, hehehehehe..

DeLancrettLurpak said...

@zarin
sile letak tat nenas anda di sebelah tv.. confirm abis, sambil nengok tv sambil kunyah, sedappp!!!

DeLancrettLurpak said...

@Kazaztan Team
Ini namanya family planning, hehehehe

DeLancrettLurpak said...

@Kaseh
boleehhhh, kalau dating, mesti makan sedap sedap!! hehehe

somuffins said...

DLL
Ini entry bukak pekong didada kekdahnya ...

*whisper*

I pun ada sebalang tart 'open concept' yang disimpan dlm esbok. Thot nak rebake for raya haji tapi tak menjadi. Nak rebake skrng tapi mood makan tart seolah2 kosong dijiwa..

DeLancrettLurpak said...

@somuffins
i suke betol term "tart open concept" you.. agak-agak kalau I order dgn akak jual "tart open concept", kena baling dgn selipar tak? hehehe

cer you letak tat tu tepi tv atau tepi lappy you, confirm abis punye.. sambil online, sambil mengonyel tat, mantap!

gedek! said...

Bunyi kompang macam tu ke?

Macam bunyi lempang, je...?

DeLancrettLurpak said...

@gedek!
wakakakakak.. bunyi kompang yg mcm gitu, maksudnya "bagi la salam kokot lebih sikittttt"


wakakakaka

kucingorengemok said...

eh tak sangka i terbuat kelakar kat blog orang pulak... tak nak steal thunder awak! hihi :)

Related Posts with Thumbnails