Saturday, 22 January 2011

Lamb Chops for Us and Spaghetti for Yaya-Yayen

Lamb chops ni mmg hidangan wajib sebulan sekali dekat rumah ni. Mmg kami pencinta lamb chop tegar! Hari tu masa bawak parents saya makan dkt Tinseltown, Farringdon, mamat waiter tu kata kalau nak senang gigit the meat and korang pulak jenis tak makan yg rare, order medium well done. Sebab kalau well done, nanti chewy sangat. Memang sohih, lepas makan yg medium well done, mmg puas hati, takde la gigi and gusi lenguh selepas makan.

Ini adalah lamb chop and roasted sweet potatoes with black pepper gravy.


Kasik posing sebelah sana pulak, yummehhh!!!

Apa la Yaya-Yayen makan? Saya masak spaghetti yg recipenya saya tiru from iklan kat TV, ntah la channel berapa. Iklan itu adalah iklan Philadelphia Cream Cheese. Saya taktau ni adalah carbonara ke tak, rasanya lebih kurang carbonara lah. Sedap, sebab saya ada rasa sesudu, hehehe.

Ingredients:
75g spaghetti yg direbus sehingga al-dante.
setengah cawan minced beef (saya guna separuh daging burger yg dicincang)
carrot, didadu
1 sudu besar cream cheese.
olive oil
separuh bawang holland -cincang
bawang putih - dicincang
sesudu black pepper.
2-3 sudu air

Method:
1. Panaskan olive oil dalam pan. Masukkan bawang putih dan bawang holland.
2. Bila dah naik bau, masukkan daging burger dan carrot.
3. Masukkan spaghetti dan kacau rata.
4. Masukkan cream cheese, air dan black pepper. Kacau rata. Once dah sebati semuanya, tutup api.

Senang kan recipe ni? Saya suka kalau apa yg saya masak licin di makan. Tak masuk perut mereka, masuk perut saya. Tapi sekarang kena budget masak, sebab takut terlebih masak, takde sapa nak makan. Kan nak kurangkan makan.  Susah tau bagi orang yg suka habiskan makanan tetiba tengok takde org nak makan makanan yg lebih itu. Tak baik membazir uols. Kata je lah kuat melantak, ye tak? heheheh

Photobucket

12 comments:

bujal X said...

kalau nampak kog mau nangis dia.

tq untuk inspirasi.hari ni saya masak lambchop!

haha..

DrSinga said...

korang sebelum balik sini...
korang make sure train balik perut korang tau!!
tokojut kang!!

Lady Arween said...

Awak..Terliur..buat saya lapar ja..huhuhuhuu

geraugebang said...

kita memang suka kambing, tak kiralah yang jantan ke,betina ke, yang bapuk ke...janji kambing...

DeLancrettLurpak said...

Bujal: KOG pun suka kambing kann?

Masak sendiri lagi puas ati kan?? Boleh curah banyak2 gravy, heheheh

DeLancrettLurpak said...

Ibusinga: Hehehe.. Balik Malaysia masak sendiri la jawabnye.. kalau makan kedai selalu, barai la poket ai!!!

DeLancrettLurpak said...

Kak Gerau: Kambing bapuk tu rasanya masam ke manis? heheheheh

DeLancrettLurpak said...

LA: hehehe.. awak senang la LA, nak makan pegi je ke luar, senang dpt.. kat sini, nak makan, bersilat lah dahulu.. hehehe

melissa said...

Kak mimah: orang batuk leleh air liur tgk lamb shop huhuhu. tak baik tau buat orang kempunan!!

DeLancrettLurpak said...

Farrah: Oh kasihan, oh kasihan, aduh kasihan.. heheheh..

meh ler sini, akak masakkan ko berkati-kati lamb chop khas utk ko, mari lah mari lah, hehehehhe

budak kampong said...

Wauuu...Best3!!!

DeLancrettLurpak said...

Budak Kampong: Mmg best, meletopss!!!

Related Posts with Thumbnails