Sunday, 2 January 2011

FB Status

Korang ada berapa friends dalam FB? Kalau ada seribu, mesti agak sosak mato menengok status FB. Eh bukan aje sosak mato memandang, sosak laie napas orang yg membaco, hihihi.

Ada macam - macam jenis status FB ni. Korang tgk at these statuses, let me know, status mana yg korang paling meluat, rasa macam "kalau ko buat lagi status mcm ni aku remove ko from my friend list". Because certain people think if you hide that particular person from appearing in your FB, macam tak syiok la, kata kawan kan, so nak la update each other. Tapi, mind you, certain people punya tahap tahan kepada status FB ini berbeza. Some finds nothing wrong with the status, some finds it cool, some finds it annoying and some finds it emm, like takde perasaan.


1. "Malam ni dinner bersama Tun Seri BlaBla dkt Marriot Putrajaya. Nak pakai baju apa eh? Should I grab a new blouse at Kate Spade?". "Datin XYZ kata aku makin kurus, wow! Padahal tetiap hari lunch dgn dia. Thanks Datin XYZ".
Category: Show off tahap pengsan.


2. "Lepas ni makan, mandi, buang air besar dan kecil, dress up, siapkan anak-anak etc etc etc".
Category: Sharing is caring. Semua details of his/her life dia kasi tau. Kenapala kau tak letak status "tgh butang baju dr atas, sekarang ni butang no 2, butang no 3, alamak butang no 4 dah tercabut. Butang baju aku mana Pah?"


3. "F**k you boss. Eat my s**t, M***erf**ker".
Category: Mencarut sepanjang masa. 


4. Status at 10.40am: "Muslim diharamkan wish merry christmas kepada kaum lain. Bertaubatlah kawan-kawan". Status at 10.45am : "Korang dah tgk latest video clip Beyonce, sexy weh, I like!"
Category: Hypocrite tahap membunuh jiwa. 




5. "Kenapa tak tahan aje bawah ISA? Takut ke? Aku rasa bla bla bla"
Category: Opinionated. Tapi asik la bergaduh kalau org tak setuju dgn opinion dia.




6. Status A: "Tinggal 2 hari lagi". B comment : Ko nak pergi mana weh? A comment: Ada laaa....
Category: Pembaca yang confuse. Ko nak share ke tak nak ni wehh!!




7. "Baby, I love you more and more. You're my everything. xoxoxoxo. Nanti kite ngedate ye, luv you."
Category: Jiwang ferum kuasa dua.




8. "No one bother me. Sedih. It's like no one love me anymore :("
Category: Negative vibes. 




9. "If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they'll kill you. -Oscar Wilde"
Category: Quote. Asik la quote aje kejenye. Mesti reference thesis kau hebat.




10. "Busy. In a meeting right now"
Category: Tukang tulis yg confuse. Ape ke jadahnya kau busy tapi boleh masuk FB!




Korang pilih eh which category yg korang menyampah. By the way, kalau dah semua status tu korang tak suke, tutup aje la account FB, hahahahah. And cuba tanya diri sendiri, status mana yg korang selalu buat and tak sangka ada org tak suke.


If rajin, check this out "Eighteen People You're Scared Of on Facebook" .
Photobucket

23 comments:

Ms.Lilies said...

ada 1 status aku paling tak suka...

laki bini..
keje 1 opis..
duduk 1 umah...
pegi keje sesama...


statusnya asyikla...
morning sayangggggggg....
i luv u u luv me..
cinta karat punya bla bla bla...

sesekali nak luah rasa chenta sayang apa ke kat spouse blehla kan...
kalo sehr 2-3 status ghupe gtu??

ko bukak jela akaun fb secara private ahahahahah

DrSinga said...

semua!!!
(boleh??)
heheheeeeeee......

Lady of Leisure said...

haha no 1 dengan no 4 tu i meluat tahap membunuh jiwa haha.. giler belagak no 1 tuh kan

Lady of Leisure said...

btw, i takde pesbuk.. :D

DeLancrettLurpak said...

K.Mimi: Saya memula baca comment akak kan.. saya kata, "eh aku ngan husband aku la ni, yg kerja satu pejabat, naik kereta pegi office sesama" tapi tang ckp "luv u luv u" adalah TIDAK ok! Getik nye wehhh..

Saya perasan la kan akak, org yg terlebih PDA (public display affection) ni kadang2 dia ada masalah sebenonye.. diorg nak cover line aje.. itu yg saya perasan dkt kawan2 saya laa...

DeLancrettLurpak said...

Ibusinga: Itulahh, ikut kan rasa nak private kan aje FB account ku itu.. tapi confirm kawan yg saya ada dalam friends list adalah tidak lebih dr 20 org, oh sedih!

DeLancrettLurpak said...

LL: I sama macam u.. no 1 and no 4 tu are the annoying status ever..

bila terbaca no 1 type of status, I akan rasa macam "setakat makan dkt hotel, org sponsor, ape ke jadah".. ahahaha, keji kan I?

Erk, apsal takde fesbuk LL? U prefer quiet life eh?

nuriL said...

betul ar mimah status fb yg ko list kan ni.
mmg ada kalanya wat aku annoy sampai tahap nyampes!
terus click 'x' kat org2 gini..

~err btw, aku dah cuba kurangkan gak status2 yg tak releven ni.. almaklum i kan perahsie gtu..lalalarikk

DeLancrettLurpak said...

Yanot: Ko tau, aku banyak gile dah hide org.. Sebab kalau aku tak add diorg, request tu sentiasa dtg.. so, add sajala, pastu hide, hahahaha

Tu la, sometimes we just don't know how our status sounded to other people kan? Berlagak kah ia? Getik kah ia? itu yg susah...

nuriL said...

heheh..aku masuk balik blog ko sbb tetibe teringat. yg aku kureng gak kat status yg update progress game ntah pape yg diorg main kat fb die tu..

satu lg jenis yg segala tempat mak nenek die nak update..
@dewan X lar
@corridor Y lar
@tandas Z lar

err betul ar, banyak gak rasenye yg aku dah hide.. adeh!
sesak gak pale dok bace status org2 ni kat fb ehehe

DeLancrettLurpak said...

Yanot: Aku pun mmg tak suka menatang game or even quiz.. buat semak aje...

kadang2 org yg selalu update tempat yg dia berada tu, because dia nak avoid talking to other people dkt tempat tu, which pathetic sgt la kan.. hahahah..

Lady of Leisure said...

hehe.. lebih kurang gitu lah.. both i dengan husband memang takde pesbuk.. kitorang ala2 pemalu gitu.. :D

~ Mamma Olyn ~ said...

perggh paling nyampah no 1..haha, act nak gtau dia ada baju bejenama, g makan gan datin..bkn calang2 tueee..xlayan la org cenggitue:)

DeLancrettLurpak said...

Mamma Olyn: Itu ayat rekaan saya je ye.. tapi itu scenario biasa di FB :)..Tahan aje la bijik mata baca status mcm gini

Cik Kiah said...

Kakakakakaa...no wonder la my fb friends tak naik2 bilangannya sejak bukak fb. Keluar je mana2 update seperti di atas nescaya kena delete..

somuffins said...

CL
I like, you very d'observant! I perasan gak status diorang tu tapi biarlah, kita tahan aje kalau rasa nak termunT!

I baca takat 1st page aje, malas nak singkap2 hal orang (ahaks, baiklah kononnya tak kepoh nih).

Ribbon Clown said...

mim, aku plg x suka negatives vibes tuh.. kdg2 ng kita2 yg tukang baca rasa depress..benci tul..

aku dah mls update status..post gambar food je..tu pun sure ade org ktuk kate nak show off food..padahal mmg akku nak show off pun hahaha

DeLancrettLurpak said...

Cik Kiah: Ye ke? Hahahaha.. Ada yg perasan tak yg you dah remove diorg dlm your friend list?

DeLancrettLurpak said...

CikSom: waa CikSom wanita melayu terakhir, baik gitu, hehehhe. Saya sentap sekali, saya tahan. Sentap 2 kali, saya membebel dkt laptop ni, sentap 3 kali, bye-bye!! hahahahah

DeLancrettLurpak said...

Pe'jah: Aku tak kesah kalau org letak gambo dia bergambo dgn artis ke datok ke tansri ke.. mmg dkt bahagian photo FB tu acceptable utk show off... abis kalau tak show off, buat apa kau letak gambar kannnn?

buhnguk juga sapa yg kutuk ko tu Pe'jahh.. abaikan aje, the best way is remove saja diorg itu.. hihihih..

Cik Kiah said...

Mungkin tak kut because these people usually have like 500 friends? Kalau sorang dua ahli kelab tarik diri memang depa tak perasannya.

Deceptive said...

of course yg no.1 tu. kira nak eksen lah. tapi ramai yg suka wat mcm tu. yelah kalau tak, org tak tau dia mampu beli kate spadelah...kwn & datin lah kan.

tp apapun semua tu memang kureng bkenan. kecuali no.9...sebab agak selalu wat cam tu. kira quote yg bersesuaian & keadaan masa tu. jgn mare.

DeLancrettLurpak said...

Deceptive: Mun dah selalu gilak nak no 9 ya, susah juak nak oo.. every hour ada jak quote baru nya kohh.. hihihih.. mun tek sekali sekala, sik pa la juak..

Related Posts with Thumbnails