Tuesday, 16 November 2010

Ketupat...

Saya tak nak yang ini...

Ataupun pengganti nya, yang ini 


Saya nak yang ini.

Nasib baik mak saya bawak. Terlepas la hajat saya. Dah siap pun, esok pagi tinggal masak rendang ayam dengan kuah kacang saja. Raya tetap raya walaupun otak serabut gile.


Mak saya bawak juga "ketupat" yang lain untuk saya, heheheh.
Bila la  masa saya nak baca yek..
Nampak bahasa yg digunakan sungguh menduga akal saya ni.. huh!


Pssst: Betol kata perantin-yang-nak-baru Rozie, yg buku Madeleine Wickam mmg tak best, huh! Baru baca separuh, tapi dah rasa menguap gile. Jgn harap saya nak baca sampai abis ok.




Selamat Hari Raya AidilAdha uols! 
Kenapa raya aji kat sini ikut Arab? kenapa raya fitri takkk? kami nak raya awal dr org Malaysia laa, ntah apa la motifnya? Adakah kerana nak berlumba sapa makan rendang dulu?
Photobucket

16 comments:

bujal X said...

first!!

haha~bujal takde idea nak cakap ape~

*selamat hari raya korban kak~~

Ms.Lilies said...

selmt raya mimah...
best tu mak ko dtg....kim slm dgn dia na....

aritu aku blk sempat aku cite kat abah aku psl aku jmp ko kat sini hihihi

Ribbon Clown said...

Selamat hari raya Mim & Family.. :) tak thn mak ko bwk buku ketupat cehnta..aku x penah baca buku peisal tehrani ni..

Fazira said...

uwahhhhhhhhh.....
sedapnyaaaaaaa.....
Raya haji sebab kerajaan arab yang tentukan hari wukuf.....raya fitri sebab ikut anak bulan sesuatu tempat...hahaha..suka suki ja bagi jawapan ...hihih..

melissa said...

Saya tak beraya langsung..Boleh??? Baru sedar hari nie raya n then p masjid, balik masjid p sekolah buat kerja mcm biasa hahahaha ptg nie siap nk hunt for committee member lagi huwa huwa huwa

Cik Lurpak said...

Bujal: Selamat Hari Raya.

Ko confirm ke ko ni adik yg ko panggil aku akak? Hehehehehe..

Cik Lurpak said...

Kak Mimi: Mak abah saya raya sini.. heheheh.. Kirim salam parents K.Mimi ye...

Selamat hari raya...

Cik Lurpak said...

Pe'jah: Aku yg beli online, so aku suh dia bawak..

Hehehe..aku raya makan rendang ayam siap dgn daun kunyit bagai.. oh heaven!!

Selamat Raya Pe'jah :) Ko raya singapore eh?

Cik Lurpak said...

Fazira: logic gak fazira. Apsal Malaysia raya esok?

Cik Lurpak said...

Farah: Alahh farah, raya kat oversea ni ambik syarat aje, dah semayang raya cukup la kan.. hehehhe


ko masak apa la pagi tadi? masak omelette raya aje ke? hehehe

melissa said...

Omelet tu kira ok la tu hahahaha..saya sarap crispy creme kat masjid, lunch dgn cereal..saya tak tahu apa yg laki saya makan sebab saya hanya masak petang hahahaha....cepat kaya saya camnie muahahahaha

Fazira said...

Apasal Msia raya esok (hari nie) itu kena tanya orang yang membuat keputusan. Setahu Fazira, mereka ikut kiraan, (tak pasti ikut kiraan apa). Tapi setahu Fazira, raya haji ditentukan bila kerajaan Arab tentukan wukuf...nanti Fazira forward kan email.

Aden nak expalain pun tak pandai ilmu agama sangat..hahaha

Cik Lurpak said...

Farah: Mmg epat kaya tapi cepat dpt penyakit.. hahahahah.. sile makan sayur and protein banyak2

DrSinga said...

best..best...
ketupat Tehrani tu!!!
(Dak Kucing yang pengaruh kita baca......)

Cik Lurpak said...

Huih best la!! Baru separuh baca ni.. Buku Tehrani yang lain best dak?

DrSinga said...

Dak Kucing ada semuaaaaa (rasa2nya) buku Tehrani!!
JANGAN BELI BILA TUHAN BERBICARA!!!!
aku sampai laaa ni stuck kat page 35!!!

Related Posts with Thumbnails