Friday, 24 September 2010

Masa Kecik - Kecik Dulu, Saya Pikir...

Masa Kecik - Kecik Dulu, Saya Pikir....

1. Kalau kita kawin, majlis kawin kita akan berlangsung 7 hari 7 malam macam dalam cerita hikayat.. Tapi sedihnya, masa saya kawin majlis saya 2 hari aje.. satu hari di rumah aruah nenek saya, satu hari lagi di dewan di Kuching. Sedih :(

2. Masa guru besar sekolah saya berucap dalam perhimpuan sekolah, dia berkata "pendek kata, kita haruslah menjaga kebersihan bla bla bla...". Saya ingat guru besar saya tengah bercakap mengenai penyelaras sekolah petang, sebab cikgu penyelaras sekolah petang tersebut adalah seorang yang pendek. Saya berkata dalam hati saya "tak baik guru besar ni panggil cikgu penyelaras itu si pendek".. Isk..isk.. rupanya "pendek kata" itu maksudnya "kesimpulannya", eh betol ke? ke salahh? erk! Nasib baik dpt A dalam BM masa UPSR, adik-adik yg amik UPSR, jangan jeles ye ..hehehehe

3. Sebenarnya masa mak abah saya pergi kerja, mak abah saya pergi joli katak. Sebab tu, saya selalu emosi kalau mak saya pegi outstation lama-lama. Tapi kadang-kadang mmg ye pun, itu adalah mengikut pengalaman saya yg telah bekerja.. hahahahah.

4. Kalau dah kerja, boleh terus pakai kereta Volvo.. Macam hari ni kerja, esok gi beli..erk!

5. Kalau kite beli wallet murahan, kan ada kad tipu dalam wallet tu tulis VISA kan? Saya pikir itu adalah kad kredit.. Boleh swipe je, tak payah bayar, gile cool ok! FYI, ni masa umur saya 9 tahun saya dah tahu pasal credit card. Sebab tu saya sekarang sangat expert pasal bank-bank ni semua.. hahahahha... Sebab tu dah tak nak beli wallet murahan, takut tertipu lagi, alasan baik punya.. hahahahah....

6. Lepas kawin, kalau tersentuh suami, masa kita tgh ada wudhu', tak batal wudhu' tu. Sebabnya,  masa lepas kawin ada buat upacara batal wudhu', so kiranya dah tak batal la kalau tersentuh lepas tu forever and ever, korang paham tak? Saya baru tahu batal wudhu' tu, itupun lepas T-Bag ckp, yakni selepas kawin.. nasib baik saya tak fail subject agama..

7. Kalau dah besar nanti, saya akan jadik tinggi dan badan saya seperti model.. Harapan tinggal harapan :(

8. Semua rumah patut ada kek dan banyak air tin dalam peti ais. Sebab kalau nengok catalog peti ais, dia tunjuk compartment dalam peti ais, mesti ada kek and air tin..

9. Masa hari raya, sapa yang dah semayang sunat hari raya, tak payah solat fardhu. Ajaran sesat mana ntah saya ikut!

10. Adalah NORMAL, kalau turun dr flight MAS (zaman tu mana ada AsiaUdara lagi) saya angkut sekali turun sudu dan garpu MAS. Dah banyak dah sudu and garpu saya angkut turun. Sampai lah di satu ketika, saya duduk sebelah omputih. Bila saya nak turun, saya kemas2 semua cutlery itu dan letak dalam paperbag utk muntah tu.. Omputih tu gave a weird look to me. Balik rumah, saya pikir masak2, oh agaknya salah perbuatan aku ni .. Tapi sebenarnya saya hanya tiru perbuatan org2 lain.. patutla MAS bangkrap!

11.Tak boleh buat dosa pada hari raya pertama pada mak abah lepas salam raya. Raya pertama aje. Raya kedua dah boleh buat dosa, pelik kan?

12. Masa hari kiamat, semua org jatuh dalam gaung. Saya siap nangis tengah malam bila terpikir benda ni.

13. Main tennis and makan cheese juga steak adalah antara perkara paling cool. Abah saya main tennis guna seluar pendek putih tu. Gila sexy! Saya siap training pakai fork and bread knife utk potong daging berger yg konon2nya adalah steak. Siap  cakap org putih pada diri sendiri. Padahal masa tu yang saya hanya tahu "what is your name, what day is today". Hahahahaha.

14. Raya dkt semenanjung hanya seminggu, tapi dkt Sarawak raya sebulan. Tak paham patik!

15. Kalau pakai make-up, make-up kite akan maintain dr pagi sampai ke petang. Takyah touch-up. Agaknya masa tu saya overconfident dgn diri sendiri. Natural beauty lah katakan, hahahaha.

16. Dan yang tak boleh blah sekali adalah, saya pikir lepas abis belajar, saya akan terus jadik bos. Kerja hanya salam-salam and sign-sign aje. Pastu tetiba ada org call, rupanya broker saham saya.. pastu saya kata "beli beli beli.." Itu adalah pikiran saya  ketika umur 11 tahun, berangan kan saya? Padahal dah besar ni takde la pulak main saham yg besor2 tu..


So amcam, korang ada tak pikiran yang pelik-pelik ketika kecik dulu?


Photobucket

14 comments:

somuffins said...

CL
Kihkihkih ... I pasti no. 16 bukan pengakhir pikiran pelik2, ya tak?

I ada gak a few :
1. bagus kalau siaran katun ada tiap2 hari dari pagi sampai malam sambung pagi dan malam dan pagi ..

Oleh kerana pikiran pelik tu dah menjadi kenyataan (Astro tunjuk katun 24jam), maka I bitau satu ajelah eh?? heheh. Yg sedihnya I tak dapat nikmati katun lagi. Dah tua you..

Cik Lurpak said...

a'ah, dolu2 kan siaran katun waktu pagi sampai kul 10 aje..pastu petang kul 4-5 jek.. mana cukup!!!

hui kalau saya korek2 balik otak saya ni, banyak gak pikiran pelik2 saya ni masak belom akil baligh.. hehehhe

DrSinga said...

saya suka!!!
saya suka semua!!!!hilang bad mood saya!!
tenkiu!!!!!!!

Cik Lurpak said...

heheheh.. jgn le bad mood, dah dah gi makan spagetti carbonara, hehehe.. tentu ilang bad mood.. heheheh

Ribbon Clown said...

kecik2 dulu, mak aku x kasik ratah milo.. aku pikir dah besar nati nak beli milo byk2x nak ratah.. dah besar tade pun buat..gile ko nk ratah milo..fatty2 boom boom kang ;p hehe

Ismail Fitry said...

Aku suka no 2 tu. Memang kelakar keh keh keh !!!!

Cik Lurpak said...

pe'jah: kire ok la ko ratah milo.. aku siap ratah susu powder.. ape ke jadahkan susu adik aku asik abis! hahahahha

Cik Lurpak said...

Ismail: masa tu saya terpikir, kalau cikgu penyelaras sekolah petang tu "si pendek ", sapa pulak "si panjang"... saya tunggu2 je guru besar nak ckp
"si panjang",takde pulak dia sebut.. hahahahahah

FadzilahMamat said...

Ai Puan Mimah, ni macam minat nak jadi Unit Trust Consultant je... hahahahaha...

Kalau sudi, balik Malaysia nanti bolehlah join team aku..

http://smartconsultantteam.fadzilahmamat.com/peluang-kerjaya/

Cik Lurpak said...

Huih Joy, laju je ko eh? aku ni semuanya tak sempat..aku invest dalam UT pun, aku bank-in pada yanot tau.. yanot yg buat segalanya utk aku.. kalau yanot tak buatkan, haram aku nak tau.. hahahah

julie^beth said...

masa kecik, hanya tau pekerjaan yang ada dalam dunia ni ialah akauntan, doktor, cikgu dan cashier sahaja. padahallllllll.. punyalah berjuta jenis kerja dalam dunia ni..

Cik Lurpak said...

Alia: Kudus sungguh pikiran mu dik, hehehehe

nuriL said...

gosh! seriesly, aku juga sama tentang no. 6 itu
cuma aku tahu kebenarannya awal sket dari ko.. think masa kat mrsm kut wohaa!

Cik Lurpak said...

haa kann!! ada gak org sama mcm aku.. ni aku rasa adat telah mengaburi pemahaman aku.. matikla salahkan adat kannn...

Related Posts with Thumbnails