Monday, 23 August 2010

Laksa Birah

Gile ganas nama laksa ini!!!
Dapatkah anda mengimaginasikan laksa ini?
Adakah laksa ini meliuk lentok umpama seorang perempuan gediks yg dah nak dtg bulan?
Adakah laksa ini umpama seorang minah rempit yg vogue?
Adakah anda perlu birah utk membuat laksa ini?

Salah.
Semuanya salah!


[gambar ini telah digoogle, terima kasih kepada tuan punya gambar]
introducing, 
laksa birah
su-un la wehhh!!
kenapa su-un birah? kenapa?


MIL aku suruh letak dalam bubur pedas.
bila beliau cakap "kulat kerin, kentang, kacang, boleh la ko ngkah dalam bubur pedas, mun kau ada laksa birah boleh juak ko ngkah"
serius aku terkejut.. pastu gelak la kan..
ni org -org lama sarawakian yg panggil la..
org-org sekarang panggil su-un.



karim yg mmg terkenal dgn sifat merenyam telah membeli laksa birah dan si kaki perempuan itu meletakkan laksa tesebut dalam supik gelenyar.

sapa terer buat satu ayat yg menggunakan banyak perkataan yg maksudnya bersamaan dgn gatal, dia mmg hebat!

10 comments:

DrSinga said...

gedik
mengeletis
.
aku bagi idea...ko lah buat ayat...

en_me said...

teringat mee laksa sarawak ingatkan mee putih, rupanya mee kuning macam mee jawa gakk.. ahaks

Budak Lurpak said...

ibusinga: hehehe.. mengeletis tu ada dalam DBP ke?

Budak Lurpak said...

En_me: eh tak lah weh, mmg laksa sarawak guna mee hoon... mee kuning tu mee jawa sarawak kot..

melissa said...

kak mimah,

birah tu apa? ngkah tu apa?? buat la translationnnnnnnnnnn

kulat = cendawan?

AngahSayang2314 said...

salam ramadhan 14

singgah sini birah tu apa?? angah x pernah dengar la...

Aku Bukan Bidadari said...

aku suka laksa..tpi biler ko sebut laksa birah..terus tak lalu.. aku terbayang kebirahannn laksa tuh gatai sungguh

Budak Lurpak said...

Farah : Ngkah = letak, kulat= cendawan.. hehehhehe

Budak Lurpak said...

Angah : Birah = gatal merenyam, cth penggunaan: "tgk tu perempuan birah"

Budak Lurpak said...

Azyan : mcmana hang bayangkan kegatalan laksa itu? hoi, bulan puasa la.. hehehhe

Related Posts with Thumbnails