Saturday, 7 August 2010

Another Dream and Marvellous Breakfast

We're in Birmingham and we're on two different occasions, (1) to see my supervisor and (2) to attend Sofiya's 6th birthday party.  Semangat gile nak jumpe si Mike, siap nervous bagai, sekali jumpenye takde la sampai 10minutes pun, chaittt!!!

Last night, I dreamt, again. 
But this time about another food ingredient.
Apakah asik mimpi pasal makanan?
Aku mimpi pasal halia.
Aku mimpi aku tanam banyak pokok halia, sampai terlebih2 sudah halia nya.
Apakah maksud mimpi ku itu?
Tok guru mimpi, sile la tafsir.

We stayed at Ayu's place and for our breakfast, Ayu made....
PECAL!!!
Pecal modern, with cauliflower.
Pecal without cekur. 
Kalau ada daun cekur, lagi lah heaven.
Bak kata Ayu, "mana pulak aku nak cekau cekur tu".
Haa ni daun cekur.
Cekur cekur ah, cekur cekur ih, ekor ekor ah, ekor ekor ih-->Mana dpt phrase ni haa? aku taktau...


Untuk yg bertekak moden seperti Ayu (Ayu buat pecal, tapi tak makan), 
ini breakfastnya
Mushroom Soup with garlic bread.
Siram aje soupnya atas garlic bread.
Oh sedap!!!

4 comments:

kucingorengemok said...

cekur-cekur ah tu dari cerita p ramlee- do re mi kot? p ramlee ambik dari mana tak tau

Ismail Fitry said...

KOG P Ramlee dapat phrase tu masa dia nak buat pecal suatu masa dahulu. Aku agaklah.

Budak Lurpak said...

KOG: ye la saya rasa.. P.Ramlee ni banyak sgt pengaruh kan.. hehehe...

Budak Lurpak said...

Ismail Fitry: Adakah P.Ramlee seorang Java?

Related Posts with Thumbnails