Friday, 23 July 2010

Update : Am I?

I normally chose to stick with one doctor and for that I chose Dr Evan. When it comes to women problems, we usually preferred female doctor and that's why Dr Evan's appointment slot were always fully booked. It's difficult to see her without appointment and when I called the receptionist, that lady informed me that Dr Evan will only be free on 3rd of August onwards. FYI, I only had face-to-face consultation once with her and the other consultation was made via phone. Oh susahnya nak jumpe ko Dr Evan, senang lagi nak jumpe Dr Tan Poh Tin and Dr Ng Swee Eng.
I left with no choice, had to see another doctor. So, I made an appoinment with this doctor, which I didn't remember his name. I think he is 60 plus years old and he is British. This two combination mmg la sedikit payah. Sebab aku ckp slang aku and ko ckp accent ko lah. Ok, fine! Diction aku kadang2 lari. Baru setahun setengah tolak 2 months in Malaysia, takkan la aku dah leh ckp accent British kan. Lari la I nye accent belacan gitu, tak class tau! And when my turn came, he called "Andria...Andria". T-Bag and aku dgr jek dia panggil Andria and we all just continue borak2. Suddenly, a nurse approached me and said "Mrs Ujir, doctor has been calling you". Hek eleh, dari Mrs Ujir jadik Andria. Ok kawan-kawan, nama baru aku Andria.

Dah la tua kan, pendengaran agak kurang disitu. I had to repeat  a sentence to say that I'm on implanon 3 times.  Tak ape,dimaafkan..sayangilah warga tua.  Sebab mula2 dia yg happy sebab nak announce aku pregnant, padahal aku dah ckp the Clear Blue result was negative. So, when he heard that about the implanon thingy, he just said, "you're not pregnant in 1000 years if you still have the implanon". Aku sedikit happy disitu kan. But if I'm not pregnant, so what is it then? So, I insisted to have my tummy checked and specifically asked him to use ultrasound machine. Dia kata takyah, tapi takde la dia ckp "tak payah, tak payah, takpayah", mcm Wardina ckp. So, dia pun suruh baring and tekan2 sikit, yay..perut semua ok.
Pastu dah. Then he said, he's going to prescribe me with anti-nausea pill. Pastu dia lupa nak bagi, haiya!
Pastu suruh balik, and if the nausea and all the symptoms persists in 3-4 weeks, come back again. Oh itu aje.



Serius perut aku rasa macam tightens.
Bukan angin weh, kadang keras kat bahagian atas, kejap kang keras kat bahagian bawah.
Is it just muscle spasm? Wahh, bunyi muscle tu macam aku ada 6pack abdomen je, which only happen in dream.
And rasa nak muntah.
Bye, nak gi muntah.


p/s 1: Darl, dah tak pregnant, sile beli Reebok i-run. I nak jogging, kalau 9months after this tetiba terberanak atas threadmill, pun ok juge. Hehehe. And esok kena gi La Senza, oh you know why!

p/s 2: Sapa buleh buang air kecik plus muntah serentak? Kalau buleh, mmg terer! Tapi isk..ceridaksss!!

p/s 3: Nasib baik tak pregnant, kalau tak mesti org tuduh aku gemuk terlampau so that implanon tu dah tak functioning.. gile ko sedih dengar statement itu, tak sanggup i!

p/s 4: Rozie, set! Makan sushi next week. Kalau pregnant, dah tak leh makan raw fish. Ahakss!!!

p/s 5: berapa banyak p/s daaa!!!

11 comments:

DrSam said...

salam singgah. Saya ada juga dengar kes pengguna implanon yang ter...tapi itu mungkin kes tepencik ajelah.

Doktor tu siap boleh lupa prescribe anti-nausea pill tu agaknya dia pun amnesia kot :)

afendi ariff said...

p/s: andria is not a bad name at all!heh....

Budak Lurpak said...

Dr Sam: Every time saya carik dan baca forum about implanon kan..mesti saya baca about 1-2 cases yg ter masa ada implanon.. rasa mcm tak secure je.. dah la kat Mesia mahal benda tu.. nak cabut balik, rasa rugi.. so tunggu yo lah 3 tahun.. kat sini takpe, free..heheheh

Thanks for dropping by :)

Budak Lurpak said...

Best kan bro nama baru aku.. Siti Andria..heheheh

Ribbon Clown said...

p/s 6: Jum jogging sama2.. aku dah lama tak joging.. aku rendu kat tummy muscle aku..

Budak Lurpak said...

aku nak jogging kat area umah aku ni..tapi banyak anjing wehh.. dah la anjing kat sini friendly nak mampus.. tak kosa aku nak gi korek tanak buat samak bagai.. hahahah.. tu pasal gatal nak beli threadmill.. hehehhe..jom pe'jah jogging dkt taman mainan dkt bandor jasin.. lepas tu buleh beli ayam malek noor.. hahahahha

Fazira said...

ahhhhhh.....tak faham langsung apa yg kak mimah ceritakan!. hahaha..kena belajar ilmu orang rumah tanggalah pulak...hihihi

Budak Lurpak said...

takpe fazira, lenkali leh booking slot bersama 3 pakar dkt EECE ..heheheh

melissa said...

kak mimah,

sejak berfieldwork nie, badan saya maintain kat 52-53 kg. kalau tidak, 54-55 kg hehehe..nk kurus cepat, berkebun mcm saya, takyah perabih duit mahal2 beli reebok :P

Budak Lurpak said...

ko tuh lain la farah, petani moden.. akak ni sensitip kena matahari.. hahahhahaha

melissa said...

tu bukan sensitip kak mimah, tu namanya POYO :P

Related Posts with Thumbnails