Friday, 14 May 2010

Tag from Ida

So, Ida, here it goes:

1. Apakah benda yang paling penting dalam hidup kamu?
Mrkamahkamah x 5, T-Bag  x 5. See, fair and square. Sesungguhnya mandom lah hidupku tanpa Mrkamahkamah and if I don't have T-Bag, how can I survived?

2. Apakah benda terakhir yang kamu beli dengan wang sendiri?
In the past three months, I didn't spend a single cent on anything for my wardrobe. But I did buy something for myself, a M.A.C make -up set (aku shopping alat2 make-up like once in five years ok! since aku nye set telah dirampok dalam kes pecah rumah two years back, it's time to get a new one)

3. Dimanakah tempat impian perkahwinan kamu?
Like Ida, macam le parents aku nak buat kat tempat lain kan. But at least, if I've given a chance to re-do my wedding ceremony kan, I wish it will be a proper one dgn budget yg up sikit lah kan.. Paling aku menyesal is my baju nikah adalah super huduh. Tak leh salahkan mak aku kan sebab beliau manalah tahu tempat2 class buat baju gitu. During that time, I was busy with works at the same time doing my master thesis corrections. So, salah sendiri kan.

4. Berapa lama anda rasa hubungan kamu berkekalan?
Insya-ALLAH. Setakat aku ni tengok T-Bag tak pandai lagi nak usha2 minah2 india or salleh or mamat2 kat sini kan...Kalau dia start jeling2, aku bagi je mukadimah silat gayong bunga tanjung aku!

5. Adakah anda di lamun cinta?
Yes.

6. Dimanakah restoran terakhir kamu makan malam?


7. Namakan buku terakhir yang kamu beli?



8. Apakah nama penuh kamu?
Hamimah binti Ujir, sila google kat facebook, gile glamerkan katanya :P


9. Kamu lebih senang dengan mak atau ayah?
It depends. If  I wanted to discuss something serious or something about procedure, I choose my abah. But when it comes to gossips, it's my mak. But when it comes to problems, I choose my T-Bag.

10. Namakan seseorang yang kamu ingin jumpa untuk pertama kalinya dalam hidup anda?
Dr Bailey in Grey's Anatomy. Dia mesti lengkap pakai baju doktor bagai plus kata nistanya, kalau tak, takyah lah. hahaha.

11. Christina atau Britney?
Errr, Ke$ha?

12. Adakah kamu mencuci pakaian anda sendiri?
Yes, kalau ada kotoran degil seperti kebocoran lah kan :)


13. Tempat yang paling seronok kamu mahu pegi?
Aku ni ada problem sikit bab jalan2 tempat yg org kata a must visit like London, Paris, Spain or etc. Sebab, like the first time we all pegi London, we all takde la pulak nak ambik gambar Big Ben as our background. My cousin said "Kak, ni lah Big Ben".. we were like "Ok"  and terus jalan macam tak nampak apa2.. Tapi, aku rasa syok jek la kan, sight seeing new places kan.. Tapi kalau ko nak suruh aku senyum sampai ke telinga and mata terjojol2, ko bawak aku gi shopping complex, macam one utama ke, pavillion ke, westfield ke.. tapi kalau setakat gi Jusco Taman Univ, Skudai or The Spring, Kuching, takyah la..aku dah nak muntah gi situ.. heheheh

14. Pelukan atau ciuman?
I always like a peck on my cheek :)


16. 8 perkara yang amat saya gilai:
  1.    TV drama series
Grey's Anatomy
Ugly Betty, dah abis pun yang ni
Desperate Housewives, I wish I can dress up like Bree, but I think in real life, I'm more like Lynet.
True Blood, my new obsession.
Dexter.

  2. Spa
 

   3. Reading novels, I wish I have more time these days to read like I used to do.
   4. Daim Cake
 
   5. Chocolates
   6. Nasi + Sambal Ikan Bilis and Kentang + Telur + Kicap , fuhhhhh!!!
   7. Shopping 
 
   8. Cooking, dgn syarat dkt umah aku sendiri, takde MIL and my mom.
    
17. 8 perkataan yang sering di ucapkan

  1. Please
  2. Yaya
  3. No
  4. Sayang
  5. Yupp
  6. Nice
  7. Yay
  8. Stupido

18. 8 buah buku yang paling terbaru dibaca.
       1.Twenties Girl
       2. Face Processing

       3-8. Journals/Conference Papers/ Class Material/Hmetro/Daily Mail, as I said, takda masa nak baca novels
       
20. 8 perkara yang saya pelajari tahun lalu

1. Babysitting + Laundering + House Cleaning + Cooking are fun but try doing it while your head is preoccupied with office/research works. Masa kat Malaysia, bila hujan and machine buat hal, pi hantar dobi, makan luar or at my MIL,  rumah tak yah kemas selalu kecuali bedroom because we all tak lekat kat umah, mrkamahkamah dijaga oleh babysitters yg berdedikasi, they liked to babysit even it's on weekends.
2. How fun is cooking, seriously
3. Too hot and too cold is not fun.
4. Crying is good.
5. Sometimes I should shut up and listen. And don't talk too much about something that you don't really know.
6. I'm now at the end of my twenties, so start saving and investing
7. To be in a plane for more than two hours is really killing me, so jgn harapla aku nak gi conference kat US ke memana ke. Nak balik Malaysia for good nanti pun mesti berchenta.
8. Kalau taknak menyusahkan org, kena ada duit banyak. Kalau takde duit and nak pakai talian hayat, kena la berbudi bahasa, that's life.



I choose these fellow people to do the tag.
  1. K.Sharin
  2. Sarah
  3. Ibusinga
  4. Yatt anak Wak Daut
  5. Lady of Leisure

11 comments:

Lady of Leisure said...

owhhhhh... tq tq tq soooooo much sebab tag i... i love this tag and i enjoy reading your answers... hihi... terkekek2 i ketawa...
:-D
tq again... hehe tak sabar nak buat yang ni even tho i banyak lagi hutang tag yang blm selesai.....
:D

Budak Lurpak said...

LL: sekali sekala jawab tag macam syiok pulak kan...hehehe

kucingorengemok said...

u know i've never actually tasted daim cakes, cam sad gila kan, air tin goncang $8.80 pun dah minum!

tak sabar nak tunggu jawapan ibusinga >:)

Budak Lurpak said...

KOG: serius KOG? perhhhh, melatop tau daim cake tu!! itu adalah sebab saya adalah sedikit slow dalam operasi pembuatan cake lately nih.. u should try tau!

Lady of Leisure said...

btw i ada tag for u juga in my blog...
:-D
bila2 free nanti check it out yea..hihi

DrSinga said...

cissssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss...................

DrSinga said...

wahhhh........... sungguh glamer di gugel...

DrSinga said...

tak puas hati ni....
apasal ko tak tag KOG sekali!!!!!!!!!!!
cissssssssssssss.........
panjang no tag ni....
haku sakit jari ni....gout...takleh menaip....

Ida Chan said...

waaa..daim cake nmpk sgt sedap. n aku caye, kalu ko kate sedap tu mmg best a tuh. mane nk carik ek kt msia nih?

oo ye..novel twenties girl best x?

bb kcik aku kali nie wat aku gile membace. jangan nt die kuaq rupe nerd sudaa :P

Budak Lurpak said...

LL: nanti kite jwb tag awak yek :)

Ibusinga: hehehe..geram no ke? sampai 3 kali comment..hakhakhak.. jawab jgn tak jawab.. hahahahah

Ida: sedap gilos! ko carik kat Ikea...hahaha..serious weh, first time aku makan masa kat ikea damansara la... pastu ko gi beli la kat kedai ikea tu.. tapi kat sini, kami leh dpt kat tesco.. taktau la kat mesia kan... best tau buku twenties girl tu... kalau jadik nerd pastu jadik angkasawan, ok ape! :P

Ida Chan said...

Hohoho...aku suda makan @ Ikea sabtu lepas. Aku nmpk je kek tu, terus aku amek. Mule2 wak xbagi, tapi aku amek jugak, aku cakap ko cakap sedap. Duduk je terus ngap. Nak amek gmbo pon xsmpat :P Mmg walla...nyum3...Tp xpulak aku cube carik kt kedai die. Lupe. Tp ase die mmg sgt Daim :P

Bole la aku cube buku tu pulak nt lepas abis yg aku sdg bace skang.

Kalu nerd + angkasawan + encem, xpe. Muahahaha...

Related Posts with Thumbnails